تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا

تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، در حاشیه آیین بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و تجلیل از فعالان و کنشگران بناها و محوطه‌های تاریخی که با حضور مهندس ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و دکتر دارابی، قائم مقام وزیر، سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا تقدیر شد.

در این مراسم از محسن نوروزوند از استان اردبیل، مشاور طرح مرمت و احیای بناهای حمام پیرزرگر اردبیل، خانه صادقی اردبیل و خانه رمدانی مازندران و سه بهره‌بردار برتر شامل محمد حسین مقنی فرسادی از استان آذربایجان شرقی (کاروانسرای یام)، سامیه مهراب‌نیا از استان لرستان (حمام گپ)، غلامرضا صیادی از استان خوزستان (کاروانسرای افضل شوشتر) قدردانی شد.
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به مقدس بودن امر مرمت، بیان کرد: بزرگانی که در حوزه مرمت فعالیت می‌کنند اولا کار ارزشمندی را انجام می‌دهند، دوما آسیب‌شناسی دقیقی دارند و سوما این که کار را به درستی و با دقت انجام می‌دهند.
شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا نیز با بیان شتاب گرفتن احیای بناهای تاریخی با مشارکت مردم، تاکید کرد: صندوق به عنوان بازوی اجرایی وزارتخانه، فعال‌سازی ظرفیت‌های اقتصادی حوزه میراث‌فرهنگی را در راستای حفظ آن‌ها در دستور کار قرار داده است.
او افزود: سیاستی که بسیاری از کشورها در میراث فرهنگی برای حفاظت و پایداری از میراث ‌به کار گرفته‌اند، تنوع بخشی به ظرفیت‌های اقتصادی میراث فرهنگی است و در کشور ما هم باید همین رویکرد توسعه یابد.




نوشته تقدیر ضرغامی از بهره‌برداران و مرمتگران شش بنای تاریخی صندوق توسعه و احیا اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *