سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

احیاء بناهای تاریخی گامی در راستای اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از ظرفییت های درونزا
احیاء بناهای تاریخی، ظرفیت منحصر به فردی برای بهره مندی از ظرفیت های درون سرزمینی ایران اسلامی است که می تواند گام مهمی برای توسعه کشور در بخش های مختلفی نظیر فرهنگ و اقتصاد باشد. گام مهمی که به مثابه یک راهبرد کارآمد برای گسترش زیرساخت های گردشگری، نقش شایان توجهی در روند رو به رشد صنعت گردشگری خواهد داشت.
در این میان آنچه بیش از هر چیز دیگر می تواند عامل به حرکت درآمدن چرخ احیاء این ثروت های میان کشور باشد، سرمایه گذاری بخش خصوصی است، سرمایه گذاری که تحقق آن در گرو شفاف سازی هر چه بیشتر فرآیند مزایده ها و واگذاری ها و تسهیل شرایط برای علاقه مندان به فعالیت در این حوزه است.
آنچه در حوزه صندوق احیاء مدنظر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است ایجاد خروجی قابل دفاع در این مجموعه است و با تکیه بر اعتماد، تلاش های بدنه کارشناسی و تعامل با بخش های اثرگذار در این حوزه، مدل موفقی را برای این صندوق ایجاد خواهیم کرد .مدلی از فعالیت ها که انتظاراتی فراتر از اساسنامه این صندوق را نیز پاسخگو باشد. نباید فراموش کرد که اثربخشی صندوق احیاء متناسب با ظرفیت های ارزشمندی که توسط قانونگذار ترسیم شده، مستلزم همکاری و هماهنگی میان همه بخش هایی است که در این حوزه می توانند اثر بخش باشند.
امروز بهره مندی از ظرفیت های درون زای کشور یکی از محور های مهم در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت در این راستا است، ما معتقدیم که ظرفیت قابل اتکا بناهای تاریخی کشور می تواند در این جهت به خدمت گرفته شود و روند فزاینده واگذاری های بناهای تاریخی به بخش خصوصی دارای صلاحیت، می تواند دریچه نو و حیاتی را برای اشتغالزایی در کشور بگشاید.