اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا که با حضور محمدرضا قانعی، بهره‌بردار خانه‌های تاریخی عابدیان و آبشنگ و علی‌محمد فصیحی، مدیر فنی اجرایی صندوق توسعه و احیا، مسئولان استانی و استادان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی در خانه تاریخی صفوی واقع در خیابان خاقانی اصفهان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز چهارشنبه ۲۹ فروردین برگزار شد.

در این نشست روایت تاریخی بنا اعم از بیان شکل‌گیری تاریخی و قدمت بنا، ویژگی‌ها و اتفاقات تاریخی رخ داده در بنا، مستندات تاریخی شامل روایت افسانه ها و خاطرات جمعی و مستندات فنی و بیان ارزش‌های هنری و فنی بررسی شد.

در این نشست که با استقبال پر شوری از سوی علاقه‌مندان به میراث فرهنگی برگزار شد، از برخی دست اندرکاران مرمت و احیای این بنای تاریخی شامل وحیدالدین صدریه (حامی مادی و معنوی)، احمد رضایی (شهردار وقت)، ناره گراگوسیان(طراح محتوایی موزه)، الناز رجبیان (مدیر فرهنگی)، رمضان اسماعیل زاده (استادکار بنا)، روزبه شمسه (مرمتگر تزئینات)، الهه ریحانی (راوی تاریخچه‌ی بنا)، اردشیر قانعی (مجری مرمت) تقدیر شد.

گفتنی است سلسله نشست‌های روایت احیا، با هدف معرفی بخشی از ظرفیت‌های صندوق توسعه و احیا در زمینه تعیین کاربری، واگذاری و خدمات فنی و مهندسی و نیز بهره‌برداری، ارائه و انتقال دانش و تجارب داخلی در زمینه مرمت و احیا، اشاعه و توسعه فرهنگ مرمت و احیا توسط بخش خصوصی و ارتقای توانمندی و تخصص در این زمینه الگوسازی معرفی و ایجاد فضای مناسب در نحوه مشارکت و بهره‌برداری در جهت جذب بخش خصوصی و غیردولتی در واگذاری ابنیه تاریخی و فرهنگی (جلب اعتماد عمومی) برگزار می‌شود.

موضوعات مطرح شده در این نشست شامل جذب سرمایه‌های اجتماعی، آگاهی و بررسی مشکلات و معظلات بخش غیردولتی در زمینه سرمایه‌گذاری در مرمت و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی به منظور همیاری در تسهیل فرایند واگذاری و افزایش مشارکت‌های مردمی با استفاده از توان نهادهای حاکمیتی، مستندسازی از روند فعالیت‌های اجرایی مرمت و تجهیز و بهره‌برداری در ابنیه واگذار شده به بخش خصوص و غیر دولتی بود

همچنین حمایت و توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق و تکریم فعالان در این حوزه در کنار استادکاران، مشاوران و مجریان حقیقی و حقوقی در حوزه اجرای معماری سنتی و هنرهای وابسته به معماری و تزیینات و… به واسطه افراد و گروه‌هایی که در روند مرمت و احیا و بهره‌برداری از هر اثر به طور مستقیم و یا با واسطه تاثیر داشته اند، از دیگر اهداف برگزاری این سلسله نشست‌هاست.

نوشته اولین جلسه از سلسله‌های نشست‌های روایت احیا / روایت احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان در اصفهان مرور شد اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *