اگر صنعت گردشگری اولویت دولت باشد میتواند از تسهیلات قانون بودجه استفاده کند

«محمدصالح جوکار» با بیان این که بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی مصوب حوزه اشتغال میتواند بر اساس سیاست‌گذاری‌های دولت نسبت به گردشگری به این صنعت تعلق بگیرد، به خبرنگار صابتا گفت: اختصاص بودجه مربوط به میزان فعالیتی است که صنعت‌گران این رشته دارند، امروز اگر صنعت گردشگری به عنوان یک اولویت در سیاست گذاری‌ها قرار گیرد و بخش خصوصی هم در این زمینه پای کار بیاید، می‌تواند از تسهیلاتی که در قانون بودجه در نظر گرفته شده استفاده کند و تحولی جدی در این صنعت داشته باشد.

وی با بیان این که وزارت خانه میراث فرهنگی باید اقدام کرده و سهم خود را مشخص کند گفت: صندوق توسعه و احیا نیز با توجه به میزان فعالیت و نقش خود در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری می‌تواند از این بودجه سهم داشته باشد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به شعار سال و رابطه صنعت گردشگری با این حوزه گفت: بخش‌های مختلف گردشگری از نقطه اول که جذب گردشگر است تا تولید صنایع دستی تاثیر به سزایی در حوزه ایجاد زنجیره ارزش تولید دارد و همچنین در بحث اشتغال هم می‌تواند که جبران کننده این خلاء برای افرادی که انگیزه فعالیت یا علاقمندی به فعالیت در این صنعت دارند، باشد.

وی با اشاره به این که مهار تورم و رشد تولید به هم گره خورده است، گفت: غیر از اقدامات سلبی که دستگاه های مربوطه می‌توانند انجام دهند تا زمانی که رشد تولید را شاهد باشیم میتواند مهار تورم را به همراه داشته باشد لذا رشد تولید می‌تواند تاثیر به سزایی در مهار تورم داشته باشد.

جوکار با تاکید بر این که اقتصاد گردشگری همه ابعاد اقتصاد مربوط به میراث فرهنگی و صنایع دستی را نیز در بردارد، گفت: احیا و مرمت و اقتصاد وابسته به آن و همچنین صنایع دستی تحت عنوان اقتصاد گردشگری مطرح میشود که میتواند بر روی تولید ناخالص ملی تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به این که هدف عالی صندوق احیا در زمان تصویب آن احیای میراث فرهنگی در حال نابودی بوده است و این عنوان برازنده این صندوق است،تصریح کرد: احیا را باید درفضاهای دیگرمانند کسب و کارها و برخی از فضاهای دیگر صنعت وارد کنیم لذا در خصوص اصلاح عنوان این صندوق نیزبا پیگیری نمایندگان و لایحه دولت میتوان اقدام کرد.

انتهای پیام

نوشته اگر صنعت گردشگری اولویت دولت باشد میتواند از تسهیلات قانون بودجه استفاده کند اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *