وزارت میراث فرهنگی سهم خود را از منابع ۱۰۰ هزار میلیاردی قرض الحسنه به طور کامل استفاده کند

«محمدعلی محسنی بندپی» نائب رییس فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر این که درامد گردشگری درامدی پاک و مورد استفاده آینده و جایگزین نفت است، در گفت وگو با صابتا اظهار کرد: درامدزایی گردشگری با درمادهایی مانند نفت متفاوت است چرا که در در صنعت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی علاوه بر درآمد به تبادلات فرهنگی بین کشورها و شناسی بیشتر کشورها باهم می‌پردازید.

وی به دنبال تایید حمایت های مجلس و دولت خصوصا ریاست جمهوری و همچنین به دنبال تحقق شعار سال، باید تسهیلات خاصی به این صنعت اختصاص داده شود، گفت: باید تسهیلات خاصی برای این فعالان اختصاص داده شود البته باید تاکید کنیم که امسال در بحث اشتغال زایی با استفاده از منابع قرض‌لحسنه مبلغ بسیار بالایی حدود  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم که وزارت میراث فرهنگی باید سهم خود را در این حوزه دریافت کند.

نائب رییس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به شعار سال و همچنین اهمیت رشد و توسعه اقتصاد وابسته به میراث فرهنگی گفت: اگر خوب دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که بسیاری از کشورهایی که در بحث میراث فرهنگی و گردشگری ورود کرده اند کشورهای توسعه یافته و بعضا کشورهایی حتی فاقد تمدن با قدمت بالا هستند اما توانستند درامدهای هنگفتی را از این طریق کسب و به اقتصاد کشورشان کمک کنند.

وی افزود: ایران قدمت تاریخی‌اش در بین کشورهای دنیا قابل توجه است و ما صاحب تاریخی بزرگ و میراث فرهنگی بسیار غنی هستیم لازم است که حتما حفظ و نگهداری این آثار به عنوان میراث گذشتگان ما واجب است از طرفی به عنوان کمک به درامدهای اقتصادی دولت که کشورها یی که متاسفانه نفتی بوده است و ما را زمین زده، لازم است.

محسنی بندپی با تاکید بر این که هر گونه سرمایه گذاری در جهت احیا و مرمت میراث فرهنگی و آثار باستانی با هدف حفظ و نگهداری آن برای بعد و کمک به درامد کشور می‌تواند قدم‌های قابل توجه و روبه جلویی باشد، تصریح کرد: من به عنوان نائب رییس فراکسیون گردشگری از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خصوصا وزیر محترم گردشگری می‌خواهم این مهم را در دستور کار خود قرار بدهد چرا که ما در شمال و جنوب و شرق و غرب صاحب میراث فرهنگی غنی هستیم که به واسطه بی‌توجهی در حال از بین رفتن است لذا باید این مسئله در اولویت قارر گرفته تا علاوه بر حفظ آن برای نسلهای بعد، بتوانیم به درامدهای کشور کمک کنیم.

 

نوشته وزارت میراث فرهنگی سهم خود را از منابع ۱۰۰ هزار میلیاردی قرض الحسنه به طور کامل استفاده کند اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *