۲۷ بنای تاریخی در چهارده استان کشور احیا می‌شود

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، در جلسه امروز، اسناد آپلود شده در سامانه ستاد تدارکات الکترونیک، بررسی و بناهای مورد نظر جهت جذب مشارکت در مرمت و احیا، به سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت، در مدت معین، سپرده می‌شود

شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در ابتدای این جلسه گفت: امروز آمادگی داریم که در تعامل حداکثری با ادارات کل استان‌ها، بسیاری از بناهای تاریخی در حال فرسایش را در قالب مزایده‌های استانی، احیا کنیم.

او همچنین از تغییرات در شورای فنی صندوق توسعه و احیا خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال آینده با دعوت از استادان و بزرگان عرصه میراث فرهنگی و مرمت و احیا، این شورا را تقویت می‌کنیم.

گفتنی است ۲۷ بنای مذکور در ۱۴ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و یزد قرار دارد.

این ۲۷ بنا عبارتند از: خانه معبودی در تبریز، کاروانسرای جانانلو در کلیبر، مجموعه کردشت در جلفا، حمام اوچ دکان، خانه وهاب‌زاده و خانه آصف در اردبیل، قسمتی از محوطه کوه آتشگاه و خانه رجالیان در اصفهان، کاروانسرای شاه‌عباسی در کرج، کاروانسرای مشیر برازجان در برازجان، خانه طلوعی‌فر در دزفول، مجموعه چلپی اوغلو در سلطانیه، حمام سالار در زنجان، خانه عطروش در شیراز، خانه سید محمود بهشتی و فلاح در قزوین، کاخ خوش ییلاق در آزادشهر، خانه فاطمی و خانه میرشهیدی در گرگان، کاروانسرای گوشه در روستای گوشه لرستان، خانه شفاهی و خانه قریشی در آمل، کاروانسرای ورده در ساوه، کاروانسرای خشکه رود در زرندیه، کاروانسرای کهک در دلیجان، کاروانسرای مشهد میقان در اراک و خانه شادمان و خانه شهریاری در یزد.

نوشته ۲۷ بنای تاریخی در چهارده استان کشور احیا می‌شود اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *