هفت بنای تاریخی در شش استان احیا می‌شود / جذب ۳۰ میلیارد اعتبار بخش خصوصی

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، با برگزاری مزایده جذب مشارکت مردمی در مرمت و احیای بناهای تاریخی از سوی صندوق توسعه و احیا، سرمایه‌گذاران هفت بنای تاریخی مشخص و بیش از سی میلیارد تومان اعتبارات بخش خصوصی جذب شد.

هفت بنایی که در مزایده امروز جهت واگذاری در مدت معین به سرمایه‌گذاران مردمی مشخص شدند شامل خانه معبودی در تبریز، حمام اوچ دکان و خانه وهاب‌زاده در اردبیل، قسمتی از محوطه کوه آتشگاه در اصفهان، خانه عطروش در شیراز، کاروانسرای گوشه در روستای گوشه لرستان و خانه شفاهی آمل بود.
لازم به ذکر است جذب مشارکت مردمی در احیای خانه‌های تاریخی، یکی از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که بر عهده صندوق توسعه و احیا گذاشته شده است.
برخلاف برخی فضاسازی‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ای، مالکیت آثار تاریخی تا ابد متعلق به دولت است و این آثار قابل انتقال و فروش نیستند. کار اصلی صندوق، «واگذاری حق بهره‌برداری در مدت معین در قبال مرمت و احیای بنا» است و از این طریق با جذب مشارکت و سرمایه‌گذاری مردمی، بناهای در حال فرسایش و تخریب را بازسازی و راه‌اندازی می‌کند.
این صندوق به دور از هیاهوی سیاسی و جنجال‌های رسانه‌ای تلاش می‌کند با دنبال کردن رویکردی تخصصی، بافت‌های تاریخی کشور را از دستبرد حوادث حفظ کند و با جذب مشارکت مردم، روح زندگی را به این بناها بازگرداند.

 

نوشته هفت بنای تاریخی در شش استان احیا می‌شود / جذب ۳۰ میلیارد اعتبار بخش خصوصی اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *