۹۰ طرح نیمه تمام به صندوق واگذار شد / باید مهمترین برند احیای کشور در سطح بین‌المللی شویم

«هادی میرزایی» با بیان اینکه ۹۰ طرح نیمه تمام را وزیر در ایام نوروز در اختیار صندوق قرار دادند و خواستار تکمیل آنها شدند، گفت: با راهبری صندوق، واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه باید تا پایان سال جاری به میزان قابل توجهی به بهره برداری کامل برسد، گفت: برنامه منسجم و سازماندهی شده‌ای را در این خصوص لازم داریم تا بتوانیم با نظارت کامل، فرایند مختلف از آغاز تا اجرا، مرمت، احیا و تعیین کاربری را به طور و شیوه سالم داشته باشیم از طرفی صندوق می‌تواند در مسیر احیا عنوان مهمترین برند کشور را کسب کند.

این مسئول با بیان اینکه جلسات متعددی در خصوص برندینگ لازم است، گفت: باید بتوانیم برندینگ را با استفاده از الگوهای بین المللی بومی سازی کنیم و جامعه محلی و سایر ذینفعان را در این شبکه ارتباطی قرار دهیم.

وی تاکید کرد: بهترین پیشنهادات کارشناسی مرتبط و نگارش کتب تخصصی در خصوص بهبود و ارتقای سیستم، تجلیل خواهد شد لذا خواستار مشارکت در این خصوص هستیم.

از دانش بنیان تا توسعه صنایع دستی

میرزایی با بیان اینکه ارتباط کاری هر فرد و بخش با مجموعه های دانش بنیان باید تشریح شود، گفت: باید مسائل مرتبط با دانش بنیان را بررسی کنیم و تلاش کنیم تا نماینده وزارت خانه در این ارتباطات شویم چرا که این اقدامات مبتنی بر تحقق شعار سال خواهد بود.
وی به برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و فرش دستباف و سایر اقدامات مشابه اشاره کرد و گفت: باید این اقدامات نیز پیگیری شود و در برنامه های اولویت دار صندوق قرار گیرد.
این مسئول با بیان اینکه متاسفانه به علت برخی از کوتاهی ها شاهد پیش نرفتن ارزش گذاری و قیمت گذاری ها توسط صندوق بودیم، گفت: بر اساس احکام وزیر باید بتوانیم صدور حکم و برنامه ریزی، الزامات و ضرورت‌ها را بررسی کنیم.
وی با بیان اینکه صدور و اعطای کاربری برای بناهای تاریخی نیز باید با جدیت بیشتر و فراتر از وظایفمان پیگیری شود، گفت: وزارت خانه باید دو سامانه مرتبط را برای حوزه های متعدد صندوق خصوصا سرمایه گذاری را پشتیبانی کند تا به صورت برخط و دور از کاغذبازی فعالیت های صندوق، انجام شود.

صفر شدن معوقات صندوق احیاء

میرزایی با بیان اینکه مشارکت بیش از پیش برای صندوق لازم است، گفت: چشم انداز و برنامه، جزو مواردی بود که کمتر از سوی همکاران صندوق شاهد بودیم و امروز نیاز شدیدی به این مسئله وجود دارد.
وی با بیان اینکه سیاست گذاری‌ها به سمت کاهش خطاهای احتمالی بود، گفت: بیش از چندین ماه، علاوه بر اینکه معوقات مالی پرسنل پرداخت نشده بود، شاهد بودیم که بسیاری از رفاهیات این پرسنل نیز کمتر مورد توجه قرار دارد لذا پیگیر رفع این مشکل شدیم.

وی افزود: علاوه بر پیگیری کامل معوقات، اجرایی شدن قوانین موجود با در نظر گرفتن توسعه ظرفیت‌ها و ایجاد خلاقیت و ارتقای کیفیت خدمات و اقدامات در دست اقدام قرار گرفت.
این مسئول با بیان اینکه دغدغه ما از نیازهای ابتدایی به دغدغه های توسعه ای رسیده است، گفت: در این شرایط همه‌ی اعضا همانند مدیر مجموعه هستند لذا باید با تغییر رفتار سازمانی از «من» به «سازمان من» برسیم و ارق سازمانی و انگیزه و علاقه را برای توسعه سازمان افزایش دهیم.
وی با بیان اینکه باید از سطح مطالبه غیر متعارف خارج شدیم، گفت: حل شدن همه مشکلات غیر منطقی است، باید ایده آل زندگی کنیم اما برای ایده آل زندگی نمی‌کنیم لذا باید با قناعت و سنجش شرایط فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه اعتماد در واگذاری حقوق به صندوق افزایش یافته است، گفت: این اعتماد ایجاد شده مرهون تلاش تمام پرسنل صندوق است که امروز توانستیم جایگاه قابل قبولی کسب کنیم.
این مسئول با بیان اینکه خودمان را نباید با گذشته مقایسه کنیم، خاطرنشان کرد: معیار و شاخص ما در حوزه عملکرد ماموریت صندوق، چشم انداز صندوق و وظایف‌مان محسوب می‌شود.

میرزایی در پایان معیار سنجش اقدام هر فرد را خود فرد دانست و گفت‌: هر فردی خودش قضاوت کند و اقداماتش را مورد سنجش قرار دهد.

انتهای پیام

نوشته ۹۰ طرح نیمه تمام به صندوق واگذار شد / باید مهمترین برند احیای کشور در سطح بین‌المللی شویم اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *