۲۰ برنامه در حوزه صنایع دستی و فرش دستباف ارائه شد

در این نشست که عصر روز گذشته با حضور متولیان امر و با رویکرد هم اندیشی در خصوص برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۱ در خصوص صنایع دستی و احیا برگزار شد، ۲۰ برنامه اجرایی عنوان و پیرامون تحقق این برنامه‌ها بحث و گفتوگو شد.

برگزاری فصلی نمایشگاه و فروشگاه در مراکز استانها و در صورت امکان مراکز شهرستانهای سراسر کشور، پیگیری واگذاری بناهای تاریخی و فرهنگی جهت برگزاری نمایشگاه و ایجاد فروشگاه با تولید و عرضه مستقیم از طریق وزارتخانه در جهت توسعه، ترویج و حمایت از تولید صنایع دستی و فرش و امور وابسته جزو این برنامه‌ها بود.

حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با اولویت تولید داخلی از طریق مجاری قانونی، نشست های تخصصی با فعالان بخش خصوصی و دولتی به صورت فصلی جهت ارائه راهکارهای عملی در جهت اهداف صندوق، برگزاری نشستهای تخصصی با فعالین بخش خصوصی و دولتی به صورت فصلی جهت ارائه راهکارهای عملی در جهت اهداف صندوق جزو دیگر برنامه های اعلام شده دراین نشست بود.

در بخشی از این نشست مقرر شد تا در حمایت از تولید هدایت و معرفی تجار و بازرگانان جهت دریافت تسهیلات برای رونق صادرات و بگرزاری نمایشگاه های فرش و صنایع دستی در کشورهای منتخب با همکاری و هماهنگی معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه انجام شود.

حمایت از فروشگاه هاهی اینترنتی و شرکت های دانش بنیان در رفع مشکلات احتمالی در چارچوب قانون، پیگیری حذف پیمان سپاری ارزی از صادرات فرش و صنایع دستی از طریق مجاری قانونی، احصا و پییگری خلاهای قانونی در مسیر تقویت صندوق، صناسایی و معرفی فعالان عرصه فرش و صنایع دستی جهت اذخذ تسهیلات، پیگیری تخصیص اعتبار برای تقویت صندوق از طریق هیات امنا و همچنین پیگیری دریافت زمین و اخذ مجوزهای لازم و اماده سازی زیرساخت ها جهت احداث شهرهای فرش و صنایع دستی در مراکز استانها با اولویت استانهای مرزی نیز جمله برنامه های ارائه شده بود.

پیگیری ساماندهی پشم و ابریشم کشور جهت حمایت از تولید داهلی و جلوگیری از خروج ارز، پیگیری رفع موانع تولید از طریق پیگیری قوانین مصوب جاری در حمایت از صندوق، برپایی نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی و فرش با همکاری و همراهی تما بخش های دولتی و خصوصی، پیگیری تشکیل فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی در جهت تقویت صندوق، پیگیری برگزاری کلاس‌های آموزشی استاندارد و عملی مورد نیاز ذی نفعان با هماهنگی وزارت میراث نیز جزو این برنامه هاست.

پیگیری عملی کردن رسالت صدا و سیما در حمایت از فرش دستباف و صنایع دستی ایران در چارچوب ماده ۱۰ قانون حمایت از استادکاران، هنرمندان و فعالان صنایع دستی، اجرای تمام نمایشگاه های فرش و صنایع دستی در سراسر کشور بر اساس ماده ۸ قانون حمایت در داخل و خارج کشور و همچنین شناسایی و تجلیل از اولین های فعالان عرصه فرش و صنایع دستی جزو بیست برنامه اعلام شده در این نسشت بود.  

انتهای پیام

نوشته ۲۰ برنامه در حوزه صنایع دستی و فرش دستباف ارائه شد اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *