سیاست دولت سیزدهم حمایت از صنایع دستی است/ برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی قران برای اولین بار در کشور

«سیدحسین علوی» در گفت‌وگو با صابتا، با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی قران، اظهار کرد: برای اولین بار است که صنایع دستی در این نمایشگاه با اختصاص سالن ویژه و همچنین با رویکرد صنایع دستی مرتبط به مباحث مذهبی، قرانی، آیینی و دینی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که در راستای سیاست دولت سیزدهم در حوزه صنایع دستی نسبت به برگزاری نمایشگاه‌ها مصمم هستیم، گفت: براساس این سیاست گذاری، مقرر شده تا جایی که امکان آن مهیا باشد فضا را برای حضور هنرمندان عرصه‌های مختلف برای عرضه و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی فراهم کنیم.

این مسئول رویکرد حمایتی در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی را اولویت دانست و گفت: حمایت از حوزه صنایع دستی تکلیف ماست و همه ما باید نسبت به آن اهتمام کنیم.

وی به حمایت ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون قرانی وزیر ارشاد به طور ویژه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه با هنرمندانی که در خروجی آثارشان مضامین و آیات قرانی دارند، شکل گرفته است البته یکی از مهمترین ویژگی‌های این نمایشگاه را می‌توانیم برگزاری ورکشاپ و کارگاه زنده صنایع دستی بدانیم.

مدیرکل بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به غرفه اختصاصی زیلوی میبد به عنوان دستبافته جهانی کشورمان تصریح کرد: با توجه به حضور در جشنواره زیلو و در سفر یزد دریافتم که زیلو فرش مسجد و زیر انداز نمازگذاران از قرن‌های پیش تاکنون بوده است لذا علاوه بر صنایع دستی مورد نظر، زیلو نیز به این نمایشگاه دعوت شد.

گفتنی است این نمایشگاه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

انتهای پیام

نوشته سیاست دولت سیزدهم حمایت از صنایع دستی است/ برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی قران برای اولین بار در کشور اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *