کارگاه آموزشی «مبانی فرونشست و چالش‌های آن در حوزه میراث فرهنگی» برگزار می‌شود

تغییرات اقلیمی در سطح جهانی به همراه چالش‌های بهره‌برداری نامناسب از منابع، مخاطرات سرزمینی نظیر فرونشست را به همراه دارد. بناها و بافت های تاریخی کشور یکی از حوزه های تاثیر پذیر در این زمینه اند.

کارگاه تخصصی فرونشست و اهمیت آن در میراث فرهنگی کشور به همت اداره کل حفظ و احیاء معاونت میراث فرهنگی با همکاری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و پژوهشگاه میراث فرهنگی چهارشنبه پنجم بهمن ماه به صورت حضوری و برخط برگزار می‌شود.

فاطمه داوری، مدیر کل اداره حفظ و احیاء بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی  درباره برگزاری این نشست توضیح داد: ارتقاء شناخت و آگاهی مدیران ستادی و استانی و کارشناسان میراث فرهنگی کشور در موضوع مخاطره فرونشست، شناسایی نشانه‌های تاثیرگذاری مخاطره فرونشست بر روی بناهای تاریخی، تشریح ابعاد مختلف مخاطره فرونشست و انواع اثرگذاری آن بر زیر ساخت‌ها، تشریح روش‌های سنجش و پایش مخاطره فرونشست و تشریح راه‌کارهای مقابله و کاهش ریسک فرونشست و اثرات آن، ارزیابی انواع آسیب‌های محتمل در اماکن تاریخی ناشی از فرونشست، تشریح پراکنش پهنه‌های فرونشستی در کشور و پیوند آن با مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی از مهمترین اهداف برگزاری این دوره است.

این نشست توسط دکتر علی بیت الهی دبیر کارگروه ملی مخاطرات کشور و رئیس بخش زلزله و خطر پذیری مرکز تحقیقات راه و شهرسازی  برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته کارگاه آموزشی «مبانی فرونشست و چالش‌های آن در حوزه میراث فرهنگی» برگزار می‌شود اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *