صندوق باید حمایتی چند جانبه را به اجرا در آورد

«سید هادی رضوی» با بیان این که معتقد هستم مهمترین ماموریت صندوق را باید در معنای کلمه حمایت جست‌وجو کرد، گفت: جمایت وجوه و سطوح مختلفی دارد اما در تمام آن نقشی حاکمیتی است و ما باید وجه آن را برای بناها و بافت‌های تاریخی فعال کنیم به طوری که حمایت از بناها و بافت های تاریخی در گرو حمایت از اهل حفاظت این بناهاست.

وی با بیان این که صندوق باید حمایتی چند جانبه را به اجرا در آورد، گفت: متاسفانه این مفهوم و رسالت در سال‌های اخیر در مجموعه کم رنگ شده و امیدواریم با مدیریت جدید صندوق احیا این مهم نیز احیا شود.

وی افزود: به عنوان مسئول فنی و اجرایی صندوق توسعه و احیا بر خود لازم میدانم تمام وقت به بناهای تحت حفاظت صندوق سر بزنم و به افرادی که با جان و دل به حفاظت از این بناها پرداخته اند به گفت‌وگو بنشینم در واقع باید بدانیم که وجوه مختلف حمایت از نظر شما چیست؟

مدیر فنی اجرایی صندوق توسعه و احیا در پاسخ به این سوال اظهار کرد: مستند نگاری، تثبیت و ثبت معماری فنی، هنری و اجتماعی آثار تاریخی، مطالعات و شناخت ارزش‌ها و هویت آثار تاریخی، پژوهش آموزش مبنی بر آن برای عموم و مشتاقان حضور در اماکن تاریخی، همراهی و همگامی با سرمایه گذارانی که اهلیت خود را برای احیا و حفاظت از این امانات فرهنگی اثبات کرده‌اند.

وی ادامه داد: تصمیم سازی و تصمیم گیری برای اتکای شورای علمی فنی اقتصادی برای ظهور احیای پایدار و مستمر نکته مهمی است. همچنین همراهی و تسهیل در استفاده سرمایه گذاران از امکانات دولت برای ایجاد برنامه ی مستمر احیا جزو وجوه مختلف حمایت است.

رضوی با تاکید بر این که مجموعه صندوق توسعه و احیا در انتخاب سرمایه گذاران و مشاورین فنی باید با جدیت بیشتری عمل کند، گفت: باید بتواند با ساز و کاری منطقی اهلیت افراد را شناسایی کند از طرفی با نظارت مستمر بر روند و فرایند مرمت و احیای آثار تاریخی بتواند مدت بهره برداری را تا حدی افزایش دهد که فرد بنای تاریخی را قلبا برای خود بداند و دلسوزانه نسبت به نگهداری و  احیای آن اقدام کند.

مدیر فنی اجرایی صندوق توسعه و احیا در پایان خاطرنشان کرد: صندوق توسعه و احیا نباید از واگذاری بناها به صورت دراز مدت که فرایندی هم پیچیده است، واهمه داشته باشد.

انتهای پیام

نوشته صندوق باید حمایتی چند جانبه را به اجرا در آورد اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *