لزوم رفع مشکل پردیسان اردکان 

احمد آخوندی در نشست با مدیران چادرملو و صندوق احیا که امروز صبح  با حضور حسین ساری مدیرعامل صندوق توسعه و احیا برگزار شد، در خصوص پروژه پردیسان به جزئیات این پروژه پرداخت و اظهار کرد: باید با همفکری همه جانبه و فرماندار شهرستان اردکان بتوانیم پروژه مرمت پردیسان را حل و فصل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب مختص اردکان نیست گفت: این معضل در حوزه بافت جهانی هم وجود دارد و در صدد رفع این مشکل و برنامه ریزی برای اجرای راهکاری موثر هستیم.

این مسئول با بیان اینکه باید محدودیت هایی در اجرای برخی از راهکارهای ارائه شده وجود دارد و باید بررسی لازم انجام شود، گفت: فاضلاب را باید با شرکت آب و فاضلاب و شهرداری باید مطالعه کنیم و میزان آب فت، لایه سنگی شهر و… را بررسی کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه این پروژه مسئله اصلی نیست، گفت: مسئله فاضلاب و برق مسئله کلان بافت تاریخی یزد و دیگر نقاط است و باید با شرکت های عامل مربوطه در خصوص مباحث فنی آن صحبت کنیم.

وی با تاکید بر این که انشعابات و مسیرهای قنات باید مانند قنات زارچ از مسیر فاضلاب جدا شود و آن را احیا کنیم، گفت: با توجه به تجربه قبلی در یزد رویکرد حفاظت محور دارد و باید در خصوص مسائل قنات‌های مربوط به اردکان نیز از این تجربه استفاده کرد.

پیشنهاد رفع مشکل فاضلاب با واردات دستگاه

محسن نوه‌آقایی نماینده صندوق توسعه و احیا در یزد با بیان اینکه فرماندار اردکان حمایت و همفکری خوبی داشته است، گفت: بحث فاضلاب مشکلی کلی در خصوص بافت تاریخی است که در رابطه با آن پیگیری هایی را انجام دادیم.

وی با اشاره به یکی از راهکارهای بررسی شده گفت: دستگاهی در کشورهای خارجی وجود دارد که قیمت آن معادل پول ایران یک میلیارد تومان است و میتواند جمعیت ۱۰۰۰ نفر را پوشش می‌دهد.

وی افزود: این دستگاه در خصوص فاضلاب می‌تواند مشکل را تا حد زیادی حل کند لذا اگر این راهکار بتواند موثر باشد باید این دستگاه را وارد کشور کنیم.

البته در خصوص مسائل تملک ملک و برخی از دیگر مشکلات این طرح نیز صحبت شد و قرار شد پیگیری های دیگر نیز انجام شود.

حسین ساری مدیرعامل صندوق احیا نیز نسبت به پیگیری همه جانبه این مگا پروژه مهم در یزد تاکید کرد.

انتهای پیام

نوشته لزوم رفع مشکل پردیسان اردکان  اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *