دانش‌بنیان کردن موثرترین راهکار حمایت از صنایع دستی است

«هادی میرزایی» با بیان اینکه به استناد ماده هشت قانون حمایت از هنرمندان،‌استادکاران و فعالان صنایع دستی موظف به حمایت از تقویت صنایع دستی بر عهده ماست، اظهار کرد: هنرهای ملی که ریشه اصلی صنایع دستی کشور است نیازمند آن است که با استفاده از دانش و تکنولوژی روز دنیا ارتقاء یافته و با کیفیت تولید مواد اولیه محصولاتی درخور ایجاد کنیم.

میرزایی با بیان این‌که اتصال هنرمندان صنایع دستی به بازار جامعه هدف می‌تواند زمینه تقویت حوزه صنایع دستی را ایجاد کند، گفت:‌ از اهم مأموریت‌های صندوق احیا، پیش‌بینی چرخه و خوشه صنایع دستی و فرش بوده که از تأمین مواد اولیه تا مارکتینگ صنایع دستی را مد نظر قرار داده است.

 

میرزایی استفاده از نوآوری و خلاقیت، تأمین مواد اولیه و حمایت از ابزارآلات تولید صنایع دستی را راهبردهای جدی صندوق توسعه صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی دانست و بیان کرد:‌ با خرید تضمینی هیچ محصولی پایدار نخواهد بود و هیچ کدام یک از صنایع دستی احیا نمی‌شود.

وی اتصال به بازار مورد نیاز امروز در گستره ملی و جهانی را موثرترین و تنها راه احیای صنایع دستی منسوخ شده عنوان و تصریح کرد: هیچ محصولی جهانی نمی‌شود مگر آنکه توانسته باشند نیاز ملی را برطرف کند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی کشور گفت:‌ احیای صنایع دستی منسوخ شده در گرو اتصال ظرفیت‌های دانش بنیان و جوانان مستعد در این حوزه است.

 

نوشته دانش‌بنیان کردن موثرترین راهکار حمایت از صنایع دستی است اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *