انتظارمان از یونیدو تامین مالی و تسهیل اتصال به بازار جهانی است

هادی میرزایی در نشست کمیته راهبردی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو)  که در وزارت کار و به ریاست حامد فروزان مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کار برگزار شد، با بیان اینکه ایران جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه صنایع خلاق شناخته می‌شود، اظهار کرد: شاید مهمترین موضوعی که باید در این راستا مورد توجه باشد تسهیل همکاری و شبکه سازی است که با استفاده از تجربه و دانشی که یونیدو یقینا باید در توسعه ظرفیت همکاریها و انتقال دانش و تجربیات متخصصان و مجموعه های داخلی اقدام کنیم.
وی به اقداماتی که در دیگر کشورها اتفاق افتاده اشاره کرد و گفت: انتظار داریم اتصال تولیدات هنرهای صنایع دستی و فرش دستباف به دیگر کشورها از طریق یونیدو اتفاق بیفتد.
وی حمایت از عاملان و ذی نفعان متشکل از مجموعه هنرمندان، ساختارها و مارکت هایمان به بازار جهانی را یاد آور کرد و گفت: نمی توانیم حرف از صادرات تولیدات و محصولات داخلی بزنیم زمانیکه حتی حداقل کیفیت مورد نیاز برای مصرف داخلی را پیش بینی و تمهید نکرده باشیم.
به گفته این مسئول رویکرد صادراتی ما حتی پس از تامین نیازهای داخلی و شاید رفع نیازمان در محصولات پایه و مصرفیمان در کشور که میتواند با استفاده از الگوهای صادراتی کشورهای دیگر از طریق یونیدو اتفاق بیفتد.
وی به پنج اولویت یونیدو در سیاست‌گذاری‌ها اشاره کرد و گفت: سیاستگذاری, راهبری و نهادینه نمودن و حرکت به سوی یکپارچگی در اقتصادی جهانی، محیط زیست و انرژی را جزو این سیاست‌هاست.
این مسئول تقویت شرکت های کوچک و متوسط از نظر سیاستگذاری، شبکه سازی و حمایت موثر، نوآوری، بهره‌وری و کیفیت گرایی در عرصه رقابت های بین المللی، اطلاعات صنعتی، سرمایه گذاری و توسعه تکنولوژی و ایجاد ارتباط بین صنعت و کشاورزی در کشورهای کمتر توسعه یافته را نیز به عنوان سیاست‌های یونیدو اعلام کرد.
وی با تاکید بر تلاش برای اعمال الگوهای یونیدو در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی گفت: در تلاش هستیم با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار، روستایی و محروم این فاصله همکاری را کاهش بدهیم و زمینه شبکه سازی و توسعه و اشتغال پایدار را فراهم کنیم.
میرزایی با اشاره به اینکه بازار هدف مورد توجه است، گفت: یونیدو حتما باید بتواند به درستی تامین منابع کند تا همکاری دو سویه ای را پیش ببریم.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در این حوزه در دوره قبل عدم همکاری موثر در وزارت میراث فرنگی بود گفت: اولین تفاهم را در اواخر دولت قبل بین معاونت اشتغال و صندوق توسعه و احیا به عنوان نماینده میراث فرهنگی بستیم.
وی افزود: سه موافقت نامه زیرمجموعه این تفاهم نامه امضا شد که با خانه‌های خلاق صنایع دستی در کشور شروع به‌کار کردند.
این مسئول برخی از املاک کشور و ۹ خانه خلاق با کاربری دانش بنیان یاد کرد و گفت: توسعه این اقدامات با بخش خصوصی اتفاق میفتد و آورده ما آنچه از طریق این شرکتها براورد می‌کنیم محسوب شود.

انتهای پیام

نوشته انتظارمان از یونیدو تامین مالی و تسهیل اتصال به بازار جهانی است اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *