خانه امینیان پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است

«معصومه جلیلیان» با بیان این که خانه امینیان کرمان پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: این خانه با کاربری مصوب اقامتی در مراحل پایانی و تجهیز قرار دارد و می‌تواند به زودی به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که بناي خانه امینیان در استان کرمان، شهر کرمان، خیابان دکتر علی شریعتی، کوچه شماره ۱۳ واقع شده است، گفت: این بنا توسط یکی از افرادي که در زمان حاکمیت ابراهیم خان ظهیرالدوله موقعیت سیاسی مهمی داشته، ساخته شده و می‌توان تناسب کاربري بعضی از فضاها را با موقعیت سیاسی و اجتماعی او دید.

وی اضافه کرد: بعد از ظهیرالدوله، خانه به فردي به نام «علی آقا زاغ» فروخته و بعد در اختیار «حاج آقا  علی خیراندیش» تاجر کرمانی قرار می‌گیرد و فروخته می‌شود، مدتی بعد در دهم آبان ماه سال ۱۳۱۰ خانه به آقاي شیخ ابوالقاسم تاجر هرندي فروخته می‌شود و بعد دوباره به «آقاي آقامیرزا هاشم خان مرتضوي» فرزند «آقاي سیدعلی ذوالریاستین» فروخته می‌شود و در نهایت، این بنا در اختیار ورثه ایشان یعنی آقاي احمد (امیرناصر امینیان) قرار می‌گیرد که توسط سازمان میراث فرهنگی کرمان تملک شده است.

به گفته جلیلیان، خانه امینیان مربوط به  دوره  قاجار است و در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ با  شماره  ثبت ۹۱۴۸ به عنوان  یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

نوشته خانه امینیان پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *