به حمایت ملی برای احیای میراث فرهنگی نیازمندیم / زیرساخت‌های گردشگری متناسب با گردشگر ورودی نیست

ولی جهانی صبح امروز در نشستی که محل اداره کل میراث فرهنگی گیلان که با حضور کارشناسان این حوزه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه میراث فرهنگی اظهار کرد: مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی استان گیلان و تعداد زیادی از بناهای تاریخی در حوزه دیگر دستگاه‌ها جزو مسائلی است که باید دنبال شود.
وی با اشاره مجموعه هایی که فراخوان آنها اطلاع رسانی شده است، گفت: به طور مثال، مرکزی برای تولید فیلم و سریال کشور در یکی از بناهای تاریخی گیلان ایجاد شده که بخشی از این درآمد صرف مرمت بنای مذکور می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه ظرفیت گردشگری گیلان بسیار قابل توجه است، به سونامی سفر در این استان اشاره کرد و گفت: استقبال گردشگران از گیلان بسیار بالاست به طوری که در برهه هایی مانند نوروز همه اماکن و زیرساخت‌ها را بسیج کردیم و بسیاری از افراد را در اماکنی جز زیرساخت‌های گردشگری اسکان دادیم.
وی افزود: به طور مثال در عید فطر ۳ میلیون نفر مسافر و گردشگر حضور داشت.
این مسئول در خصوص رویدادمحور بودن استان گیلان تصریح کرد: امسال بنیانگذار جشنواره های کشور بودیم و در هر شهرستان جشنواره برگزار کردیم به طوری که تاکنون ۱۲ جشنواره برگزار شده و هر جشنواره بیش از ۷۰۰۰ نفر میزبان داشته است.
به گفته وی، علاوه بر رویدادهای گردشگری نیز هنرمندان صنایع دستی را درگیر کردیم که هرکدام فروشی به اندازه نیم میلیارد تومان داشتند.
وی با بیان اینکه دغدغه ورود گردشگر متناسب با تاسیسات موجود را داریم، گفت: حدود ۳۳۳۰ واحد گردشگری شامل بومگردی، هتل، مجتمع های گردشگری و… در گیلان وجود دارد که این تاسیسات جوابگوی میزان تاسیسات نیستند و لازم است در این حوزه رشد دا‌شته باشیم.
وی مدیریت پسماند در واحدهای گردشگری را یادآور شد و گفت: باید از بناهای تاریخی استان گیلان با توجه به کمبود زمین‌های موجود تاسیسات گردشگری را ایجاد کنیم که حدود ۱۵ مورد در اولویت هستند.
این مسئول با بیان اینکه ساختمان‌های دولتی در اختیار دستگاه های دیگر می‌تواند بخش عمده ای از مشکلات اقامتی را حل کند، گفت: تنها استانی هستیم که مجوز بی‌نام را تبدیل به مجوز با نام کردیم و امکانات گردشگری ایجاد کردیم و در خصوص بناهای تاریخی نیازمند حمایت ملی هستیم تا بتوانیم تاسیسات گردشگری را ایجاد کنیم.
گفتنی است در این نشست به برخی از فعالیتهای صندوق در گذشته تاکنون در خصوص تغییر کاربری‌ها، هماهنگی‌ها و نیازهای استان برای تغییر کاربری‌ها و ملزومات مانند ورود صندوق به میراث طبیعی، ایجاد موزه و… نیز نکاتی مطرح شد که توضیحاتی در این خصوص ارائه کردند.
انتهای پیام

نوشته به حمایت ملی برای احیای میراث فرهنگی نیازمندیم / زیرساخت‌های گردشگری متناسب با گردشگر ورودی نیست اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *