لزوم حفظ اصالت در واگذاری بناهای تاریخی

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا از مشکلات سرمایه گذاری کاروانسرای لات گیلان خبر داد و لزوم رفع این مشکلات را یادآور شد و گفت: شنیده ها حاکی است که سرمایه گذار جدید بسیار شرایط را نسبت به قبل بهبود بخشیده و باید به نفع سرمایه گذار هدایت شود.
هادی میرزایی در دیدار با ولی جهانی مدیرکل شهرستان گیلان به مشکلات سرمایه گذاری کاروانسرای لات اشاره کرد و گفت: این بنا دارای مشکلات متعدد مانند گلکاری در بنا با وجود زیاد بودن رطوبت، فضاسازی بدون رعایت ضوابط بصری و ساماندهی نکردن ورودی بنا جزو مشکلات این بنا در سرمایه گذاری است.
وی با بیان اینکه رعایت منو با غذاهای بومی جزو مسائلی است که باید مورد توجه باشد، گفت: کاربری اقامتی و عرضه محصولات فرهنگی شامل صنایع دستی با وجود قید شدن در واگذاری بنا رعایت نشده است و لازم است این مسئله مورد توجه باشد.
وی حفظ اصالت در بنا را لازمه و از شرایط واگذاری این بنا عنوان کرد و گفت: باید با این مقوله بتوانیم تمایز لازم را بین بنای مذکور و یک رستوران معمولی ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط سرمایه گذار جدید بسیار بهتر است و رضایتمندی مشتریان و مسئولان استان گواه این مسئله است اما برای رفع برخی مشکلات باید اهتمام کنیم و شرایط را به نفع سرمایه گذار و با رویکرد حفظ میراث فرهنگی مهیا کنیم.

میرزایی با بیان اینکه نظارت استان‌ها بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: اختصاص بخشی از واگذاری‌ها و بهره‌برداری‌های به استان‌ها جزو مسائلی است که مورد پیگیری قرار گرفته و در خال حاضر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته لزوم حفظ اصالت در واگذاری بناهای تاریخی اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *