بازدید از بناهای در حال مرمت آران و بیدگل

پایگاه خبری صابتا- جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱، هادی میرزایی، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی از مجموعه‌های تاریخی و در حال مرمت حمام عنایتی، خانه های عاملی، مسجد ملا علی، خانه افتخار‌الاسلام، زورخانه تاریخی و حمام و آب‌انبار تاریخی محله توی ده، محله تاریخی حاج امین، یخچال خشتی مختص آباد، مسجد جامع قاضی، مجموعه خانه های دانش،مسعودی، ایزدی، هاشمی،  شیخ‌الاسلام و آقا سلیم  بازار، حمام و زورخانه محله توی ده، مجموعه تاریخی بنی‌طبا، اسماعیلی، طاهایی و آب‌انبار آقا شهاب بازدید کرد.

در این دیدار، جلسه‌ای با شهردار، اعضای شورای شهر آران و بیدگل نیز برگزار شد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیاء، در این بازدید ۴ ساعته که با حضور محسن صانعی شهردار آران و بیدگل، مهندس عبداله بابازاده رئیس و محمد بلالی نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر، کارشناسان شهرداری آران و بیدگل و کارشناسان صندوق احیاء، میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفت، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری در مرمت و بازسازی و نگهداری ابنیه‌های تاریخی، نحوه مشارکت صندوق احیاء در این پروژه‌ها را تبیین کرد.

در حاشیه این دیدار، هادی میرزایی در گلزار شهدای آران بیدگل حاضر شد و با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد. شهید تقی میرزایی، پدر هادی میرزایی، پنجم فروردین ۱۳۶۱ در عملیات فتح‌المبین به مقام شهادت نائل شدند.

نوشته بازدید از بناهای در حال مرمت آران و بیدگل اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *