احیاء بافت تاریخی یزد توسط صندوق توسعه و احیاء

در نشست مشترکی که فیمابین معاونین فنی و اجرایی و توسعه مدیریت صندوق و رئیس شورای هماهنگی تشکل های غیردولتی میراث فرهنگی با نمایندگان استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، سازمان اوقاف، مسکن و شهرسازی، شهرداری و نماینده بخش خصوصی استان یزد در هتل لاله برگزار شد، طرفین توافق کردند مدیریت یکپارچه بافت تاریخی یزد به صندوق توسعه و احیاء سپرده شود. بر این اساس، طی هفته آینده تفاهم نامه اصلی به امضای طرفین خواهد رسید.

همچنین دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیاء در بافت تاریخی یزد به منظور انجام مطالعات پژوهشی، لکه گذاری، تعیین کاربری و … ایجاد خواهد شد. در این نشست توافق شد مرمت، احیاء و بهره برداری از تمامی بناهای تاریخی تحت اختیار اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف استان یزد نیز به صندوق توسعه و احیا، سپرده شود.

از دیگر توافقات صورت گرفته برگزاری دو رویداد ملی با محوریت احیاء بافت تاریخی یزد با مشارکت صندوق توسعه و احیا، شهرداری و استانداری یزد بود.

این تفاهم نامه در پی سفر یک روزه معاون فنی و اجرایی و معاون توسعه مدیریت صندوق توسعه و احیاء و رئیس شورای هماهنگی تشکل های غیردولتی میراث فرهنگی به استان یزد امضا شد. در این سفر از علاوه بر امضای پیش نویس تفاهم نامه، از خانه های تاریخی صغیره، سنایی، انصاری، ضیائی، مجد العلما (مجموعه چرخاب) و بافت ملی بخش ابرند آباد (قلعه نظامی) و گردفرامرز (قلعه مسکونی) و بافت پلکانی و تپه های دست ساز ابرند آباد و شاهدیه یزد بازدید شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *