آمادگی سرمایه‌گذاری در سه کاروانسرای تاریخی گلستان مشروط به تامین زیرساخت

«حسین ساری» جمعه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۱ و در دومین روز سفر به استان گلستان در بازدید از کاروانسرای تاریخی قزلق در محور توسکستان (شهرستان گرگان) به شاهرود که با همراهی محمدجواد ساوری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، حمید سلامتی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شد، گفت: سرمایه‌گذار آماده مرمت و بهر برداری از کاروانسراهای قزلق، دیمه‌لو و رباط‌سفید است و در صورت ایجاد زیرساخت‌های اساسی همچون راه دسترسی مناسب، این ابنیه تاریخی ارزشمند با کاربری فرهنگی و گردشگری به سرمایه‌گذار تحویل خواهد شد.

وی افزود: با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این سه اثر تاریخی و پیاده‌سازی کاربری مناسب برای این بناها، می‌توانیم شاهد شکل‌گیری مجموعه‌های فرهنگی-گردشگری متناسب با انتظارات و سلایق گردشگران باشیم.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی اظهار امیدواری کرد: این کاروان‌سراهای تاریخی به‌دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، با ایجاد مجتمع‌های گردشگری بین‌راهی و احیای مسیر تردد تاریخی، زمینه‌ساز شکل‌گیری مسیر گردشگری جدیدی در استان گلستان شده و مورد استقبال گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: مسیر کاروانسراهای قزلق، دیمه‌لو و رباط‌سفید که در جنگل‌های هیرکانی استان گلستان واقع شده و در گذشته به‌عنوان مسیر ترددی بوده است، پس از احیا و مرمت، ظرفیت تبدیل شدن به مسیر گردشگری را دارد.

محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: مرمت و حق بهره برداری از این ابنیه تاریخی که در تملک صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور است با کاربری فرهنگی، اقامتی، پذیرایی(مجتمع گردشگری بین‌راهی) به سرمایه‌گذار واگذار خواهد شد.

وی با بیان این که دکتر زنگانه استاندار گلستان به گردشگری و توسعه این حوزه در استان نگاه ویژه دارد، تاکید کرد: حتماً تلاش می‌کنیم از این نگاه مثبت استاندار در راستای رفع موانع و تسهیل‌گری در بخش گردشگری بهره ببریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان در راستای ایجاد هم‌افزایی برای توسعه زیرساخت‌های مناسب گردشگری در سطح استان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان نیز با بیان آمادگی این اداره‌کل برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری، تصریح کرد: در راستای توسعه گردشگری استان به‌ویژه ایجاد زیرساخت‌های کاروانسرای قزلق تعامل و هم‌افزایی لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواهیم داشت.

حمید سلامتی اظهار کرد: با تدوین و تصویب طرح گردشگری برای کاروانسرای تاریخی قزلق، با کمک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشکل مسیر دسترسی این اثر تاریخی را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام

نوشته آمادگی سرمایه‌گذاری در سه کاروانسرای تاریخی گلستان مشروط به تامین زیرساخت اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *