بازارسازی صنایع‌دستی کشور از برنامه‌های صندوق احیاست

«حسین ساری» عصر امروز در بازدید از بناهای تاریخی شهر تاریخی استرآباد(گرگان) که با همراهی احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان صورت گرفت، گفت: یکی از رسالت‌های صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور مرمت و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی است.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: این صندوق برای تسهیل و دعوت از بخش خصوصی برای ورود به عرصه احیا و مرمت و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی کشور ایجاد شده است.
او تصریح کرد: به دلیل تعداد و گستردگی بناهای تاریخی در سطح کشور یکی از نیازهای اصلی برای احیا و مرمت ابنیه شاخص، جذب سرمایه‌گذار دارای اهلیت است که در این راه صندوق حفظ و احیا، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادارات کل استانی به نمایندگی از دولت به سرمایه‌گذاران برای ورود به این حوزه کمک خواهند کرد.
ساری با اشاره مشوق‌های جذب سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه احیا و مرمت بناهای تاریخی، گفت: تسهیلات مناسبی را با توجه به نیاز ابنیه تاریخی و بهره‌بردار برای سرمایه‌گذارانی که به حوزه مرمت و احیا بناهای تاریخی ورود می‌کنند اختصاص خواهیم داد. خوشبختانه تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه برای احیا و مرمت و بهره‌برداری بناهای تاریخی محدودیت خاصی ندارد.

ضرورت شکل‌گیری نظام ملی نوآوری در بخش صنایع‌دستی
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور در ادامه تأکید کرد: ضرورت شکل‌گیری نظام ملی نوآوری از خلق ایده تا زمان تولید محصول نهایی و ایجاد بازار نیاز اصلی حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور است.
او تصریح کرد: به‌عنوان بخشی از دولت به دنبال مجری‌گری در حوزه صنایع‌دستی نخواهیم بود بلکه هدف اصلی صندوق، تسهیل‌گری برای ورود علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران به این بخش است تا این حوزه ارزشمند، رونق خود را تضمین کند.
ساری با اشاره به این‌که مهم‌ترین دغدغه امروز فعالان حوزه صنایع‌دستی بازار فروش تولیدات آن‌هاست، خاطرنشان کرد: حوزه بازار سازی یکی برنامه‌های صندوق برای حوزه صنایع‌دستی است.
او با بیان این‌که فرش و صنایع‌دستی اخیراً به مأموریت‌های صندوق اضافه شده است، گفت: معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برنامه‌های خوبی را برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور در دستور کار دارد که صندوق در این راه به‌عنوان بازوی وزارت یاریگر این حوزه خواهد بود.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور بیان کرد: یکی از اقداماتی که صندوق در حوزه صنایع‌دستی در حال پیگیری و برنامه‌ریزی آن است تجهیز صندوق برای حمایت‌های بیمه‌ای از هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی است که در سال آینده عملیاتی خواهد شد.
او در ادامه تأکید کرد: حمایت از حوزه فرش نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع‌دستی کشور یکی از مأموریت‌های صندوق است که در حوزه بیمه و پرداخت تسهیلات از کارآفرینان و فعالان این حوزه حمایت می‌کنیم.
ساری در بازدید از خانه تاریخی فاطمی در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) گفت: خانه تاریخی فاطمی قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و خوشبختانه دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است؛ باید این بنای شاخص را هر چه سریع‌تر به مرحله احیا و به چرخه حیات برگردانیم تا متناسب با کاربری که برای آن تعریف‌شده، تجهیز شود.

 

 

نوشته بازارسازی صنایع‌دستی کشور از برنامه‌های صندوق احیاست اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *