مرور تجربیات ایتالیایی‎ها در مرمت بناهای تاریخی

در این رویداد که تحت عنوان «برداشتی ‌آزاد از نمایشگاه مرمت ایتالیا ۲۰۲۴» برگزار شد، امیررضا فرهبد فعال حوزه مرمت و شهاب طلائی شکری، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، به ارائه سخنرانی پرداختند.

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، درآغاز این نشست به اهمیت مرمت و بهره‌گیری از دانش روز در این عرصه اشاره کرد و گفت: ایران مهد آثار تاریخی است و حفظ و احیای این داشته‌ها نیازمند علمی و فناورهای نوین است.

طلائی اظهار داشت: خوشبختانه متخصصان مرمت در کشور ما به دستاوردهای ارزشمندی در احیای بناهای تاریخی دست یافته‎اند.

شهاب طلایی افزود: در احیای آثار تاریخی صندوق توسعه و احیا علاوه بر شتاب‌بخشی در افزایش مرمت بناهای تاریخی به کیفیت مرمت نیز توجه ویژه دارد.

وی افزود برگزاری چنین نشست‎هایی با رویکرد بررسی تجربیات مرمت نوین در سایر کشورها در صندوق توسعه و احیا ادامه خواهد داشت.

در این نشست امیرضا فرهبد به بیان و معرفی آخرین فناوری‌های روز دنیا در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی و همچنین بررسی فعالیت‌های انجام شده در هفته مرمت و نمایشگاه تخصصی آن در کشور ایتالیا پرداخت.

امیررضا فرهبد دارای مدرک دکتری معماری در گرایش مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی از دانشگاه مدیترانه شرقی است که چندین سال در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان کارشناس ارشد و مشاور فعالیت کرده است.

گفتنی است او علاوه بر تدریس در دانشگاه و فعالیت بین‌المللی در عرصه مرمت، چندین کتاب در زمینه معرفی آثار تاریخی از جمله کتاب تهران من، کتاب خیابان صلح و کتاب معرفی میراث جهانی ایران در یونسکو را نیز به رشته تحریر در آورده است.

 

نوشته مرور تجربیات ایتالیایی‎ها در مرمت بناهای تاریخی اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *