تجربه مرمت و احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان بررسی می‌شود / تقدیر از مرمتگران و معماران بناها

تجربه مرمت و احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان بررسی می‌شود / تقدیر از مرمتگران و معماران بناها

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، اولین جلسه از سلسله نشست‌های روایت احیا، از سوی صندوق توسعه و احیا و با همکاری بهره‌بردار خانه‌های تاریخی عابدیان و آبشنگ اصفهان، چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، همزمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود.
این نشست که با حضور محمدرضا قانعی، بهره‌بردار خانه‌های تاریخی عابدیان و آبشنگ، علی‌محمد فصیحی، مدیر فنی و اجرایی صندوق توسعه و احیا، مسئولان استانی و استادان و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی در خانه تاریخی صفوی واقع در خیابان خاقانی اصفهان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ روز چهارشنبه ۲۹ فروردین برگزار می‌شود.

گفتنی است موضوع این سلسله نشست‌ها که قرار است هرماه در یک بنای تاریخی برگزار شود، شامل روایت تاریخی بنا اعم از بیان شکل گیری تاریخی و قدمت بنا، ویژگی‌ها و اتفاقات تاریخی رخ داده در بنا، مستندات تاریخی شامل روایتافسانه ها و خاطرات جمعی و مستندات فنی و بیان ارزش‌های هنری و فنی بناست.
همچنین شرح مرمت و عملیات اجرایی و شرح نکات مثبت مشارکت در مرمت و احیای بنا شامل تشریح انواع حمایتها و استقبال عمومی و سودآوری و ایجاد اشتغال‌زایی و همچنین شرح معضلات مرمت و احیای بناها از دیگر موضوعات این سلسله نشست‌ها خواهد بود.

نوشته تجربه مرمت و احیای خانه‌های تاریخی آبشنگ و عابدیان بررسی می‌شود / تقدیر از مرمتگران و معماران بناها اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *