مطالعات تاریخی از منظر گردشگری و میراث برای عمارت ییلاقی ناصرالدین شاه

هادی میرزایی امروز در حاشیه بازدید از کاخ شهرستانک ناصرالدین شاه با بیان اینکه باید برای مرمت این بنا اصالت مصالح بومی کاملا حفظ شود، در نشست با بهره بردار این بنا، اظهار کرد: مرمت بنا باید با حفظ اصالت بنا انجام شود و مردم محلی و بومی در جریان توسعه گردشگری، ذی نفع شوند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت این بنا در توسعه گردشگری روستای شهرستانک قابل توجه است، گفت: قدمت و تاریخچه ارزشمند این بنا منجر شده است تا بتوان از این ظرفیت استفاده کرد و با توجه به اینکه روستا در فصول سرد سال مورد بهره برداری نبوده است باید شرایط استفاده از بنا در زمستان را نیز فراهم کنیم.
وی افزود: این امکان نباید متداخل بصری باشد بلکه با اقداماتی مانند خیمه و پوش می‌تواند کاربری این مقوله را به بهترین شکل ایجاد کند.
این مسئول نسبت به مطالعه دقیق همراه با آسیب شناسی تاکید کرد و گفت: باید در روند مطالعات تاریخی اقدامات خوبی شود و علاوه بر مطالعه تاریخی از منظر گردشگری باید از منظر مرمت و میراث هم این بنا را نیز بررسی کنید.
انتهای پیام

نوشته مطالعات تاریخی از منظر گردشگری و میراث برای عمارت ییلاقی ناصرالدین شاه اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *