صندوق توسعه و احیا، بازوی اجرایی معاونت میراث فرهنگی در احیای بناهای تاریخی / هدف اصلی صندوق، احیای بناهای تاریخی است نه درآمدزایی

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، چهارمین نشست تخصصی و کارگاه‌های آموزشی معاونان میراث‌فرهنگی کشور، روز دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲، در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد. شهاب طلایی، مدیرعامل صندوق توسعه و احیا، در این جلسه از رویکرد و برنامه‌های این صندوق سخن گفت.
طلایی یادآور شد: صندوق توسعه و احیا، موسسه‌ای کاملا دولتی و بخشی از وزارتخانه بوده و بازوی اجرایی معاونت میراث‌فرهنگی برای احیای بناهای تاریخی است که با مشورت، تعامل و همکاری با این معاونت، به وظایفی که دارد جامع عمل خواهد پوشاند.
او خاطر نشان کرد: در اساسنامه صندوق بسیاری از ظرفیت‌های قانونی در موضوعات مختلف لحاظ شده است بر استفاده از تجربه گذشته برای آینده پیش‌روی میراث‌فرهنگی تاکید کرد.
مدیرعامل صندوق توسعه و احیا با اشاره به اینکه هدف این صندوق، درآمدزایی نبوده و هدف اصلی آن، احیای بناهای تاریخی است، تصریح کرد: ابهامات موجود بین صندوق، معاونت میراث‌فرهنگی و استان‌ها قابل حل و شفافیت است و با استفاده ظرفیت‌های قانونی موجود و تعامل با یکدیگر، می‌توان به احیای میراث‌فرهنگی کشور و همچنین تشویق مردم به این حیطه کمک کرد.
طلایی در ادامه به موضوعاتی از جمله فرآیند واگذاری‌ها با برگزاری مزایده در استان‌ها، تعیین و تکلیف ۴۴ بنای مصوبه هیئت وزیران به‌منظور واگذاری به استان، ضوابط مربوط به سرمایه‌گذاری به‌منظور اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره، تهیه و ارائه طرح مرمت در زمان واگذاری و تدوین آیین‌نامه شورای فنی صندوق برای ارائه به معاونت میراث‌فرهنگی اشاره کرد.
همچنین استفاده از ظرفیت ماده ۲۷، تهیه ساختار و تشکیلات صندوق برای ارائه به سازمان امور استخدامی کشور، ابلاغ اعتبار درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها به استان، شرایط واگذاری بنا با ترک تشریفات و با هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور، استفاده از ظرفیت صندوق به‌منظور تقویت بخش حقوقی و دارایی‌های وزارتخانه و واگذاری بناهای نفیس با رعایت ضوابط و ملاحظات کمیته نفایس، از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل صندوق توسعه و احیا درباره آنها توضیحاتی ارائه کرد.
طلایی در انتها ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همکاری، شاهد مشارکت حداکثری مردم در احیای بناهای تاریخی باشیم.

نوشته صندوق توسعه و احیا، بازوی اجرایی معاونت میراث فرهنگی در احیای بناهای تاریخی / هدف اصلی صندوق، احیای بناهای تاریخی است نه درآمدزایی اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *