صندوق احیا بستر واگذاری بنا با اجاره کمتر ه موسسات آموزشی را فراهم کند

«مرتضی بذرافشان» در بازدید از غرفه صندوق توسعه و احیا با بیان این که از گذشته بناهای مختلف با هدف بازسازی به بخش خصوصی برای کاربری های پذیرایی و اقامتی و … واگذار می شد، اظهار کرد: اقدام خوبی بوده به طوری که بسیاری از هتل ها و بناهای شاخص که امروزه کاربری اقامتی و پذیرایی دارند از طریق صندوق احیا به بخش خصوصی واگذار شدند و آنها نیز به عنوان سرمایه گذار بناها را به خوبی مرمت و احیا و مورد استفاده گردشگران قرار دادند.

وی با بیان این که معتقدم اتفاق خوبی که می‌تواند در صندوق توسعه و احیا صورت گیرد توجه به آموزش است، تصریح کرد: باید موضوعی قانونی به واگذاری بناهای تاریخی اضافه شود به این صورت که موسسات آموزشی که زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی فعالیت دارند، بتوانند از بناهای صندوق توسعه و احیا برای مجموعه های آموزشی استفاده کنند.

مدیرعامل یکی از موسسات آموزشی تحت نظرت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این موضوع از چند بعد قابل بررسی است یکی اینکه موسسات آموزشی هم مثل سایر زیر ساخت های گردشگری در شرایط بحرانی آسیب دیدند و همچنان در معرض آسیب هستند از طرفی واگذاری این بناها به این موسسات تا حدودی می تواند در تامین فضای آموزشی به آنها کمک کند البته از نگاه دیگر، دوره‌های آموزشی موسسات گردشگری سنخیت بیشتری با فضای تاریخی دارند.

بذرافشان تصریح کرد: به عنوان مثال دوره راهنمایان تور که دو درس تاریخ و معماری را می گذرانند  اگر کلاسها در فضای تاریخی برگزار شود تاثیر گذاری خاص خود را دارد.

به گفته وی، در خصوص بخشی از بناهای صندوق احیا اگر مشکل قانونی ای وجود دارد با حل آن، بتوانند زمینه واگذاری بناها با اجاره کمتر به موسسات اموزشی  زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را فراهم کنند.

نوشته صندوق احیا بستر واگذاری بنا با اجاره کمتر ه موسسات آموزشی را فراهم کند اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *