سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی صندوق، معرفی شد

سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی صندوق، معرفی شد

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری اماکن تاریخی و فرهنگی، امروز یکشنبه یکم مرداد ۱۴۰۲، طی جلسه تودیع معارفه،‌ که در سالن جلسات صندوق در عمارت مسعودیه برگزار شد، از زحمات احسان دهقانی که طی یکسال گذشته، مسئولیت معاونت اقتصادی و بازرگانی صندوق را برعهده داشت، تقدیر شد.

در این جلسه همچنین علی رمضانی‌نژاد به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد. لازم به ذکر است رمضانی‌نژاد سابقه تصدی مناصب‌های مدیریتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در کارنامه دارد.

ارزش‌آفرینی صندوق از میراث فرهنگی

در ابتدای این جلسه، شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق گفت: صندوق اگر بخواهد رسالت ذاتی خود را انجام دهد باید بتواند برای میراث فرهنگی ارزش‌آفرینی کند.

او  افزود: گلوگاه اصلی صندوق نه بخش فنی که بخش سرمایه‌گذاری است، خصوصا با اضافه شدن وظایف جدید به صندوق در حوزه فرش دستباف و صنایع دستی، فرصت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در صندوق به وجود آمده است.

طلایی با اشاره به نو بودن دانش مرمت و حفظ و احیا در کشور ما ادامه داد: بناهای تاریخی باید براساس تجربه متفاوتی که به گردشگران ارائه می‌کنند، ارزش‌گذاری شود، به همین دلیل اقامت در بناهای تاریخی، الزاما با استانداردهایی که هتل‌ها را می‌سنجند قابل سنجش نیست.

قرائت نخستین فرمان مشروطیت بر پله‌های خانه امین‌الضرب

مدیر عامل صندوق ادامه داد: مثلا خانه امین‌الضرب، اهمیت تاریخی بسیاری دارد چرا که مکانی است که برای اولین بار فرمان مشروطیت بر پله‌های این خانه خوانده شده است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) خاطر نشان کرد: بیت تاریخی حضرت امام در جماران نیز، به دلیل حضور ایشان، دارای معنویتی است که بنا را ارزشمند می‌کند و در اینجا موضوع معماری بنا مطرح نیست.

الکترونیک شدن مزایده‌های صندوق

در ادامه جلسه دهقانی، ضمن تقدیر از همکاران خود در واحد سرمایه‌گذاری، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه کرد. دهقانی گفت: از سال ۱۳۹۲ که طبق قانون، صندوق مکلف شده بود مزایده‌های خود را به صورت الکترونیک در سامانه ستاد برگزار کند، این مسئله انجام نشده بود که از سال قبل با هدف شفافیت و سلامت بیشتر، تمام مزایده‌ها را الکترونیک کردیم.

او به موضوع پرداخت تسهیلات برای احیای بناهای تاریخی اشاره کرد و افزود: بدهی زیادی مربوط به دوره کرونا وجود داشت که با تدابیر اتخاذ شده، این بدهی‌ها از بهره‌برداران دریافت و به حساب صندوق واریز شد.

رمضانی‌نژاد، سرپرست جدید معاونت سرمایه‌گذاری نیز در این مراسم با تاکید بر اجرای پکیج‌های و مدل‌های مختلف سرمایه‌گذاری در شیوه‌های واگذاری و بهره‌برداری بناها گفت: با جلب مشارکت بیشتر استان‌ها می‌توانیم درآمدهای متنوع‌تری برای صندوق ایجاد کنیم.

گزارش تصویری این مراسم در ادامه می‌آید.















نوشته سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی صندوق، معرفی شد اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *