رفع دغدغه‌های معیشتی فعالان صنایع دستی ماموریتی جدید برای صندوق

«هادی میرزایی» با بیان این که صندوق توسعه صنایع دستی در سال ۸۴ با توجه به منویات رهبری مبنی بر واگذاری امور به مردم و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داخلی و خارجی به استناد بند ز ماده ۱۱۴ قانون توسعه تشکیل شد، گفت: مهمترین ماموریت صندوق تعیین و اعطای کاربری و صدور مجوز بهره برداری و امامکن تاریخی و فرهنگی به بخش خصوصی داخلی و خارجی است .

وی افزود: متعاقبا در سال ۹۶ با توجه به ظرفیت قانون حمایت از هنرمندان استادکاران و فعالان صنایع دستی و فرش دستباف به ماموریت های پیش گفته صندوق الحاق شد.

وی با بیان این که خداروشکر با اهتمام دولت محترم در تیرماه امسال اساسنامه جدید صندوق به تصویب هیات دولت رسید و توسط شورای نگهبان تایید و توسط معاون محترم رییس جمهور ابلاغ شده است، گفت: ماموریت‌های جدید صندوق در رفع دغدغه‌های معیشتی فعالان این حوزه‌ها به ویژه حمایت از هنرمندان و استادکاران و پیشکستوان از تامین مواد اولیه تا تولید، مارکتینگ، کسب بازار جدید و ارتقای وضعیت کسب و کار این هنرمندان را شامل می‎شود.

وی با بیان این که با اهتمام سرمایه گذار، این مجموعه جزو ۵۰ مجموعه ای است که در ۱۴سال اخیر در کشور به بهره برداری رسیده است، گفت: البته مجموعه هتل کاروانسراها که در کشور می‌تواند در همه سطوح کیفیت های مورد نظر را با رویکرد معماری ایرانی و اسلامی شامل شود و از تفکیک طباقاتی جامعه ممانعت کند.

میرزایی در این باره تصریح کرد: کاروانسراها در درون خود توانستند بخش‌های طبقات اجتماعی شامل خدمات متفاوت را در یک مکان را در یک فضا و در زیر یک سقف استقرار دهند و با نزدیک کردن طبقات مختلف اجتماعی در کاروانسراها می‌توانستند ظرفیت اقتصادی جامعه در احیای جاده ابریشم به کار بگیرند.

وی افزود: با این سیاست‌های دولت و وزیر محترم و سیاست‌های تبیین شده در دولت جدید باید بتوانیم روند واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی که مطمئن ترین راه در کشور است را توسعه دهیم اما انچه مهمتر از مرمت است احیا و باززنده سازی است که در این بنا به خوبی این مقوله رعایت شده است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اگر افرادی توان و امکان دارند در حفاظت اقدام کنند باید اماکنی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهند و توسعه اشتغال را منجر شوند.

«علیرضا ایزدی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با بیان این که این افتتاح مبارک مردم نطنز بوده و همراه با خیر و برکت باشد، اظهار کرد: در حوزه شهرستان نطنز اقدامات قابل توجهی در خصوص تکمیل این طرح با وجود تمام محدودیت‌ها انجام دادند و امیدوار هستیم که با تداوم این تلاش‌ها منجر به اتفاقات بسیار خوبی باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به پیشینه تاریخی نطنز و دعوت از سرمایه گذاران و همراهی صندوق توسعه و احیای میراث فرهنگی بتوانیم بنیانهای فرهنگی را در شهرستان ایجاد کنیم و تولید ثروت را نیز در این شهر داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته رفع دغدغه‌های معیشتی فعالان صنایع دستی ماموریتی جدید برای صندوق اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *