خبرنگاران نياز به حمايت‌هاى مادى و معنوى در پرتو قانون جامع و همه‌جانبه دارند

اوریانا فالاچی زن خبرنگاری که راوی جنگ‌های مهم تاریخ بود و با بسیاری از شاهان و رهبران دنیا مصاحبه و گفت‌وگو کرد. او در ایران با شاه و بعد از انقلاب با امام خمینی و بازرگان و… مصاحبه کرد. او با خبرها، کتاب‌ها، مقالاتش مرز خبرنگاری را در عرصه جهانی ارتقاء بخشید. یک نمونه مثال‌زدنی است.
شهید حسن باقری نیز نمونه بارز خبرنگاری در دوران دفاع مقدس است. او خبرنگار و عکاس روزنامه جمهوری اسلامی بود که عازم جبهه شد و با نبوغ و استعداد فوق العاده‌ای که داشت از فرماندهان ارشد جنگ شد و کارهای بزرگ و ماندگار از خود برجای گذاشت.
خبرنگاری شغل حساس و حرکت در میدان پر از مین و خطراست. آنان خطرات را به جان می‌خرند تا سهم خود را در شفافیت، فساد ستیزی، پاسخگویی، اطلاع رسانی و آگاهی‌بخش جوامع بردارند.
خبرنگاران نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی در پرتو قانون جامع و همه‌جانبه دارند؛ ثبات شغلی، بیمه، حقوق و مزایای مکفی از یک سو و آموزش مستمر، ارتقاء سطح دانش و معلومات، از سوی دیگر زمینه‌های شکل‌گیری جامعه خبرنگاری آزاد، مستقل، هوشمند و متعهد را فراهم می‌کند.
با گرامی‌داشت یاد شهید محمود صارمی که روز شهادتش روز خبرنگار نامیده شده است. به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه روز خبرنگار را تبریک و قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

نوشته خبرنگاران نياز به حمايت‌هاى مادى و معنوى در پرتو قانون جامع و همه‌جانبه دارند اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *