جلسات تخصصی شوراهای فنی صندوق با رویکرد حفاظت محور

هادی میرزائی با بیان این که بررسی کارشناسی و منطبق با نظر نخبگانی و علمی جزو رویکردهای ما در این سالها بوده است، اظهار کرد: در حوزه فنی و احیاء میراث فرهنگی، شوراهای فنی را با حضور اساتید به نام و مطرح دانشگاهی و پیشکوستان و خبرگان برگزار کردیم.
وی با بیان این که برگزاری منظم این جلسات با حضور اساتید مطرح یکی از رویکردهای صندوق توسعه و احیاء در جلوگیری از تصمیمات شتابزده و بدون نظر کارشناسی بوده است، گفت: یکی از رویکردهای ما در برگزاری این جلسات حفاظت محور بودن تمام طرح‌ها و کاهش سطح مداخلات بوده است از طرفی حفاظت با در نظر گرفتن شان بنای مورد نظر بوده است.
این مسئول با اشاره به حمایت صندوق توسعه و احیا از کاربری‌های متناسب با اصالت بنا تصریح کرد: حمایت از موزه داری و کاربری‌های اصیل در بناهای تاریخی جزو مواردی است که مورد بررسی قرار گرفته و در جلسات فنی به آن پرداخته شده است.
وی تصریح کرد: احیای کاربری‌های متعدد مانند هتل کاروانسراها که زندگی و اقتصاد و دادستان گذشته را زنده می نماید، و ایده احیاء حمام های ایرانی و همچنین کاربری‌ موزه‌ای برای بسیاری از مواریث جزو مواردی است که در خصوص آن‌ها اقدام شده است.
وی به برگزاری جمعا ۳۷ جلسه شورای فنی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ تعداد این جلسات ۳۷ مورد بوده که به تفکیک ۱۳ جلسه در دو سال ۹۶ تا ۹۸ و ۲۶ جلسه در دو سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ برگزار شده است.
میرزائی در پایان به برگزاری ۹۹ جلسه کمیته کارشناسی اشاره کرد و گفت: در دوسال ۹۶ تا ۹۸ این جلسات ۴۵ مورد و در دو سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ ۵۴ مورد بوده است.

انتهای پیام

نوشته جلسات تخصصی شوراهای فنی صندوق با رویکرد حفاظت محور اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *