با واگذاری‌ها از صنایع دستی حمایت کنیم +ویدیو

«علی وقف‌چی» در نشست تخصصی فعالان صنایع دستی کشور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که بسیاری از مسائل مطرح شده در جلسات حتی تخصصی تکراری است، اظهار کرد: معتقدم فرهنگسازی مصرف محصولات صنایع دستی و فرش دستباف توسط زنان جامعه جزو مباحث مهم است و باید نگاهی متعالی از سمت زنان جامعه در این حوزه وجود داشته باشد.

وی با بیان این که زنان باید در خط مقدم صنایع دستی باشند، گفت: متاسفانه کشوری که روزی صادرکننده محصولاتی مانند پشم و ابریشم و محصولات دیگر بوده است، امروزه غالب ظرفیت وارداتی ما را شامل می‎شود و باید در این باره تدبیر کنیم.

رییس فراکسیون صنایع دستی و فرش دستباف در مجلس شورای دهم و مشاور صندوق توسعه و احیای میراث فرهنگی با بیان این که از طریق صندوق احیا یا وزارت میراث فرهنگی، از ادارات کل استانها بخواهیم تا ظرفیت‌های مربطو به فضاها و بناهای تاریخی خود را معرفی کنند، گفت: از این طریق می‌توانیم در خصوص واگذاری و معرفی این اماکن اطلاع رسانی کنیم و واگذاری‌ها با رویکرد حمایت از صنایع دستی اتفاق بیفتد.

وی با بیان این که متولی فرش وزارت میراث فرهنگی نیست، گفت: با این وجود، تشخیص فعالان این حوزه و بیمه آن‌ها را برای وزارت تکلیف کردیم از طرفی در خصوص بیمه این فعالان به جای ساعت فعالیت، شاخص متراژ را در نظر گرفتیم.

وقف‌چی در پایان تاکید کرد: لازم است که فعالان این عرصه حقوق خود را بدانند و با مطالعه قوانین مربوطه، مطالبه کنند چرا که ما در محلس دهم، اهمیت فرش و صنایع دستی را با تشکیل بزرگترین فراکسیون در مجلس راه اندازی کردیم و سپس با تشکیل وزارت میراث فرهنگی مکررا بحث را پیش بردیم و فرصتی که ایجاد کردیم در واقع بحث صندوق توسعه و احیا بود.

 

 

انتهای پیام

نوشته با واگذاری‌ها از صنایع دستی حمایت کنیم +ویدیو اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *