بازسازی بند زنان موزه قصر تهران با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه و احیا

در این دیدار و نشست «حسین ساری» که روز گذشته در صندوق توسعه و احیا برگزار شد، ضمن اشاره به لزوم حفظ موزه قصر به عنوان یکی از میراث فرهنگی و ملی ارزشمند تهران، به اهمیت محتواسازی و تولید محتواهای متنوع پرداخت.

وی با بیان این که رونق گردشگری در این موزه مستلزم برنامه ریزی و ارتباط گیری با گروه های هدف گردشگری است، تصریح کرد: برخلاف تصور عموم، تهران در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری داخلی بسیار ظرفیت دارد و گردشگران بسیار زیادی به تهران سفر می‌کنند.

این مسئول افزود: موزه قصر به عنوان یکی از موزه‌های ارزشمند و پرظرفیت تهران می‌تواند در محور گردشگری تهران جای داشته باشد در عین حال میتواند بستری مناسب برای گردهمایی و پاتوق هنرمندان و فعالان سیاسی و انقلابی و گروه های مختلف باشد.

به دنبال استفاده از ظرفیت وزارت میراث هستیم

«ناصر قاسمی» مدیر مجموعه باغ موزه قصر نیز در این نشست ضمن اشاره به نیاز و لزوم همراهی وزارت میراث در خصوص تقویت بخش موزه ای زندان تصریح کرد: لازم است موزه قصر را برای تقویت بخش موزه ای از طرفیت وزارت میراث فرهنگی و خصوصا اداره کل موزه ها بهره مند شود و بتواند در این حوزه نیز تقویت شود.

وی با بیان این که موزه قصر ظرفیت بسیار خوبی برای رونق گردشگری داخلی و قرار گرفتن در محور گردشگری دارد، گفت: این امادگی در موزه قصر وجود دارد که تمام ظرفیت های خود را برای حضور اقشار مختلف و گردشگران به کار بگیرد در عین حال اماده میزبانی از تشکلهای فعال گردشگری خصوصا صنف راهنمایان گردشگری هستیم.

وی با بیان این که توسعه گردشگری داخلی در اولویت برنامه های ما در کنار محتواسازی است، گفت: یکی از نیازهای ما ایجاد بند زنان زندان است که در دوره های گذشته توسط شهرداری کاملا تخریب شده است لذا در این زمینه نیازمند اهتمام و استفاده از ظرفیت صندوق احیا هستیم.

مدیر موزه قصر تهران به کارگیری ظرفیت صندوق احیا در خصوص برخی از مرمت های اضطراری را یاداور شد و گفت: ما امادگی داریم متقابلا نیز هر نوع ظرفیتی داریم را در اختیار این صندوق قرار دهیم و با تعامل در مسیر توسعه میراث فرهنگی، گردشگری، تاریخ شفاهی و … پیش برویم.

انتهای پیام

نوشته بازسازی بند زنان موزه قصر تهران با استفاده از ظرفیت صندوق توسعه و احیا اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *