ایران ظرفیتی غنی در حوزه مرمت و حفاظت از میراث فرهنگی در جهان اسلام

«شهاب طلایی شکری» در گفت‌وگوی خبری با شبکه العالم ضمن معرفی صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی به ظرفیت‌های کشور ایران در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین گردشگری پرداخت و از مسیراث ملموس و ناملموس و منقول و غیرمنقول کشور به عنوان هویت ملی و اسلامی ایران یاد کرد.

وی با تاکید بر این که ظرفیت علمی و تجربی کشورمان در حوزه میراث فرهنگی به واسطه پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی و همچنین پرورش نیروهای متخصص بسیار گسترده است، گفت: کشور ایران آمادگی دارد تا از ظرفیت نیروهای متخصص در حوزه میراث فرهنگی و همچنین دانش و آگاهی در این حوزه به کشورهای جهان اسلام کمک کند.

وی افزود: ترمیم و حفاظت از میراث فرهنگی که بعضا میراثی متعلق به کشورهای جهان اسلام و در موارد زیادی متعلق به همه بشر است جزو اقداماتی است که کشور ما می‌تواند در این خصوص اقدام کند.

این مسئول با اشاره به این که مصداق جنایت تروریست هایی مانند داعش تخریب و از بین بردن آثار تاریخی و فرهنگی بوده و امروز نمونه های بارز آن در کشورهایی مانند عراق وجود دارد، نسبت به ترمیم و حفاظت از میراث فرهنگی خصوصا در کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی سرمایه گذاری در حوزه‌های میراث فرهنگی با حفظ بنیان های هویتی بناهای تاریخی را نیز یادآور شد و گفت: در کشورهایی مانند عراق بیش از ۸۰ درصد آثار تاریخی از بین رفته اند و میتوانیم برای حفاظت و ترمیم این میراث فرهنگی از این ظرفیت و این الگوی حفاظتی به طور جدی برخوردار شویم.

انتهای پیام

نوشته ایران ظرفیتی غنی در حوزه مرمت و حفاظت از میراث فرهنگی در جهان اسلام اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *