ایجاد نمایندگی صندوق احیا در آذربایجان شرقی در دست پیگیری است

«جابر نوروزی» مدیر پروژه‌های استان اذربایجان شرقی در خصوص سفر به این استان و نشست با مدیرکل میراث فرهنگی اذربایجان شرقی و سید هادی رضوی مدیر فنی صندوق توسعه و احیای میراث فرهنگی اظهار کرد: در جریان بازدید از بناهای استان آذربایجان شرقی در جلسه‌ای با احمد حمزه زاده آخرین وضعیت پروژه‌ها و ارتباط  و تعاملات با استان تشریح شد.

در این جلسه، موافقت استان با تشکیل دفتر صندوق در استان و در اختیار قرار دادن مکانی جهت دفتر و پیشنهاد تعیین ناظر مقیم عالی از سوی صندوق، تشکیل جلسه‌های هم اندیشی کارشناسان حقوقی صندوق با کارشناسان حقوقی استان در خصوص بر طرف شدن مشکلات حقوقی بناها مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته علی الخصوص جهت دریافت تسهیلات برای خانه سرخه‌ای، در شرف اتمام مرمت و تجهیز است و ۲۲ بهمن ماه امیدوار هستیم که شاهد افتتاح و بهره برداری از این طرح باشیم.

این مسئول در خصوص تعطیلی کارگاه پروژه امیر ارشد ورزقان گفت: با وجود پیشرفت ۷۰ درصدی بنا (بخش‌هایی از خود بنا و محوطه باقیمانده است) و عدم تمایل دهیاری به ادامه قرارداد، با یک شرکت بخش خصوصی (سرمایه‌گذار جدید) گفتمان شده تا ادامه قرارداد با این شرکت انجام شود و روند حقوقی آن از سوی صندوق و اداره کل میراث انجام پذیرد.

وی افزود: قرار شد تا مجموعه کردشت، کاروانسرای گویجه بئل، عمارت اربابی لیقوان و خانه معبودی در لیست مزایده های آتی صندوق احیاء قرار گیرد و نامه درخواست معرفی نماینده صندوق در استان از سوی صندوق احیاء نیز صادر شود از طرفی با توجه به بازدید وزیر محترم کشور و در پی آن دستور به واگذاری مجموعه کردشت به بخش خصوصی و جلسات متعدد با مدیر عامل منطقه آزاد در خصوص واگذاری پروژه ( اعلام آمادگی منطقه آزاد ارس)، این مجموعه در لیست واگذاری‌ها قرار گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: بنای تاریخی معبودی به پیشنهاد مدیرکل استان در قالب کاربری فرهنگی(صنایع دستی) و خانه خلاق و نوآورانه فرش و صنایع دستی از طریق مزایده یا ترک تشریفات واگذار شود.

انتهای پیام

نوشته ایجاد نمایندگی صندوق احیا در آذربایجان شرقی در دست پیگیری است اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *