اهتمام مرکز ملی فرش و صندوق احیا برای ایجاد خانه خلاق فرش دستباف 

فرحناز رافع در نشست با هادی میرزایی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی گیلان به ظرفیت فرش این استان اشاره کرد و گفت: این ظرفیت باید در قالب احیای فرش تالش به عنوان یکی از میراث فرهنگی فاخر استان گیلان اظهار کرد: باید بتوانیم احیای این میراث را در قالب ایجاد زنجیره ارزش داشته باشیم که این مسئله مستلزم اهتمام همه جانبه است. 

وی با تاکید بر اینکه حمایت‌های وزارت صمت و وزارت میراث فرهنگی از فرش پوشش کامل تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: برای اولین بار مقام معظم رهبری فرش را در قالب یک هنر – صنعت مطرح کردند که این مهم موجی توجه دو جانبه به بعد صنعت و فرهنگی و هنری فرش بود. 

این مسئول با اشاره به تحریمهاف ناعادلانه کالای فرهنگی فرش تصریح کرد: با این وجود باید فرش بتواند در قالب کالای فرهنگی در بازار جهانی رقابت کند لذا باید بسترهای این مقوله مهیا شود. 

رافع با بیان اینکه اهتمام ویژه ای در قالب تفاهم مرکز ملی فرش با صندوق توسعه و احیای میراث فرهنگی انجام شده است گفت: با عنایت به تاکیدات رهبری و شعار سال مبنی بر دانش بنیان در صدد ایجاد خانه خلاق فرش دستباف براساس این تفاهم نامه هستیم که امیدواریم در تامین فضا و سیاست‌گذاری‌های مشترک اهتمام کنیم. 

وی در پایان نیز با تاکید بر اینکه کانون ارزیابان فرش دستباف نیز جزو دیگر نیازهای ماست گفت: در شرف رایزنی و پیگیری برای تحقق این مهم نیز هستیم. 

انتهای پیام 

نوشته اهتمام مرکز ملی فرش و صندوق احیا برای ایجاد خانه خلاق فرش دستباف  اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *