افتتاح نداریم؛ سرمایه گذار و صندوق احیا هتل آپادانا را از موضع کارشناسی تکمیل کردند

«سید عزت الله ضرغامی» در آیین بازگشایی هتل آپادانا که جمعه ۴ خرداد ماه برگزار شد، با بیان این که وی برای چهارمین بار در دوران وزارتش به استان فارس سفر کرده است، اظهار کرد: با این وجود هنوز بخش قابل توجهی از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان فارس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مغفول مانده و نتوانسته‌ام چهره به چهره با متولیان آن‌ها صحبت کنم و پیگیر وظایف خود باشم.

وی حضور خود در این سفر را ادای احترام به مرودشت دانست و گفت: این ادای احترام به مردمی است که هزاران سال پاسدار از ریشه های ارزشمند ملت بزرگ ایران و بلکه کل جهان بشریت هستید و امروز این میراث به دست ما رسیده است.

این مسئول با اشاره به سه عنوان کرامت، ایثار و مقاومت در دهه کرامت برای مرودشت یادآور شد: مرودشت ۱۲۰۰ شهید گلگون کفن دارد و افتخار این مردم عزیز است که بعد از فتح خرمشهر در گردان امام محمد باقر(ع) و بچه‌های همین جا، در مقابل دشمن بعثی ایستادند و نگذاشتند عملیات آن‌ها برای باز پس گیری خرمشهر دوباره اتفاق بیفتد.

وی با بیان این که به بهانه روز مروشدت و بازگشایی این اقامتگاه (هتل آپادانا) در این محل جمع شده‌ایم، تصریح کرد: تاکید کنم که برنامه افتتاح نداریم چرا که در گذشته این هتل افتتاح شده و کار کرده است  اما مدت‌ها تعطیل بوده و معطل مانده و این ظرفیت ارزشمند در این موقعیت مکانی بلااستفاده مانده است البته تشکر میکنم از سرمایه گذار و اقای طلایی مدیرعامل صندوق توسعه و احیا که از موضع کارشناسی این محل را تکمیل کردند و امروز این محل می‌تواند مجدد فعالیت خود را شروع کند.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه نیز از رشیدی کوچی نماینده مرودشت از بابت پیگیری‌های وی برای حضور در مرودشت قدردانی کرد و گفت: شادی ابزار مختلفی دارد اما یکی از ابزارهای صحیح و درست و مشروع شادی، موسیقی ملی ماست که بتواند هویت ما را حفظ کند و شادی را به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: سالار عقیلی که از طرف من به عنوان سفیر میراث فرهنگی انتخاب شده و کنسرت های ایشان بسیار ارزشمند است، بسیار علاقمند هستم که مجموعه ای از کنسرت های شادی آفرین خودش را در این محل اجرا کند و شما هم حق دارید از این برنامه استفاده کنید من پیگیری لازم را خواهم کرد انشالله باید زمینه های سالم فراهم شود و مسئولان ما در استان نیز همکاری لازم را داشته باشند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: موسیقی برای مردم فرصت است و کسی تصور نکند تهدید حساب میشود بلکه هر جا مردم و شادی و موسیقی ملی وجود دارد حتما آنجا پایداری و  حضور مردم و فرصت‌های ارزشمندی هم وجود دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پایان تاکید کرد: همانطور که نعمتی وجود سومین حرمین شیعیان در استان فارس نعمتی است که خدا به این استان عنایت کرده، در کنارش شادی‌ها و برنامه‌های فرهنگی مناسب نیز آنطور که مردم توقع دارند و می‌خواهند باید مهیا شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز ضمن یادآور شدن خاطراتی از پدر جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت، از زحمات وی قدردانی کرد.

انتهای پیام

نوشته افتتاح نداریم؛ سرمایه گذار و صندوق احیا هتل آپادانا را از موضع کارشناسی تکمیل کردند اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *