اصل حمایت دولت از اقتصاد مردمی در واگذاری‌ها در قالب اقدامات صندوق احیا

«سید محمد حسینی» با حضور در مراسم افتتاح کاروانسرای کوهاب نطنز با بیان این که دولت بنا ندارد همه اقدامات را خودش انجام دهد و متکی به مردم است، گفت: ما دولت مردمی هستیم، از جنس مردم و در میان مردم هستیم لذا اقتصاد مردمی نیز در اولویت ماست پس باید تصدی‌گری را کنار بگذاریم و بخش خصوصی را تقویت و از آن مراقبت کنیم.
این مسئول با بیان این که حمایت جزو سه اصل وطایف دولت است، گفت: در زمره حمایت شاهد فعالیت‌هایی در قالب صندوق توسعه و احیا و ارائه تسهیلات هستیم و دو اصل دیگر نیز هدایت و نظارت است که باید در خصوص نظارات به گونه‌ای اقدام کنیم که مانند برخی از تولیدیها و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شاهد تعطیلی و بیکاری پس از عدم نظارت نباشیم.
وی با بیان این که امروزه قلعه و کاروانسرای کوهبنان توانسته با کارکردهای متنوعی احیا شود، اظهار کرد: امیدوار هستیم که برای بازدید از این مجموعه با پشتوانه‌ی تلاشی چهار ساله شاهد سفر گردشگران داخلی و خارجی باشیم.
وی به ظرفیت کاروانسراها اشاره کرد و گفت: حدود ۱۰۰۰ کاروانسرا در ایران وجود داشته که باید از ظرفیتهایی که قابلیت احیا و بهره برداری دارند به درستی استفاده کنیم این اماکن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.
این مسئول به استان یزد به عنوان یکی از استانهای موفق در واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی یاد کرد و گفت: یزد از جمله استانهایی است که به خوبی این بناها را در اختیار بخش خصوصی قرار داده و جاذبه‌های متعددی را برای گردشگران ایجاد کرده است.
وی با بیان این که سیاست گذاری وزیر محترم میراث فرهنگی، بازسازی و احیای صنعت گردشگری در وضعیت بهبود کروناست، گفت: بعد از کرونا دوباره شاهد رونق گردشگری هستیم و خوشبختانه در این زمینه اقدامات قابل توجهی در حال انجام است اما نکته تامل برانگیز اینجاست که با وجود اماکن تاریخی و طبیعی و زیرساخت‌های گردشگری، کمتر توانستیم ایران را معرفی کنیم و دشمنان هم نگذاشتند چهره ایران به دنیا معرفی شود و بعضا اماکن ویران و مخروبه از داشته‌های متعدد کشورمان به نمایش گذاشته شده است.
معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان این که باید بتوانیم جمعیت زیادی را به عنوان گردشگر در کشورمان دشاشته باشیم، گفت: خوشبختانه استان اصفهان یکی از استانهای پر رونق گردشگری است و معمولا زمانیک ه گردشگری به ایران سفر میکند سراغ اصفهان را نیز میگیرد لذا میتوانیم این مکان اقامتی و این مجموعه را نیز به عنوان یکی از محلهای اقامت به خوبی معرفی کنیم.
وی با اشاره به این که مکان مورد نظر میتواند رویداد محور باشد، گفت: باید از بعد فرهنگی نیز از ظرفیت این اماکن برخوردار شویم به طوری که با اهتمام مسئولان میتوانیم از فضای این مکان در ابعاد فرهنگی مانند برگزاری نمایشگاه ها، دورهمی هنرمندان و شعرا و و برنامه های متعددی استفاده کنیم.

این مسئول با بیان این که کاروانسرای کوهاب بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد، گفت: این بنا ثبت ملی شده است و ثبت آثار در فهرستهای ملیو جهانی فرصتی است که باید در خصوص افزایش این مهم اقدام کنیم به گونه ای که لازم است با اهتما یشتر و استفاده از ظرفیت دفتر یونسکو در تهران و ادارات استانها پرونده‌های ثبت ملی را برای ثبت جهانی اماده کنیم.
انتهای پیام

نوشته اصل حمایت دولت از اقتصاد مردمی در واگذاری‌ها در قالب اقدامات صندوق احیا اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *