تنهای بنای میراثی ثبت جهانی گیلان، احیا می‌شود / جان دوباره در کاروانسرای جنگلی تی‌تی

تنهای بنای میراثی ثبت جهانی گیلان، احیا می‌شود / جان دوباره در کاروانسرای جنگلی تی‌تی

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، علی‌اصغر رمضانی‌نژاد معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی گفت: با برگزاری مزایده مشارکت و سرمایه‌گذاری در احیای کاروانسرای تی‌تی و مشخص شدن سرمایه‌گذار بخش خصوصی، عملیات مرمت این بنا به زودی آغاز می‌شود.

او با اشاره به دقت نظر صندوق توسعه و احیا در انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی گفت: در انتخاب سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت مشارکت دراحیای این بنای فاخر، ضمن در نظر گرفتن مقررات قانونی مزایده، اهلیت و صلاحیت افراد را نیز بررسی کردیم تا به بهترین گزینه موجود برسیم.

رمضانی‌نژاد خاطر نشان کرد: کاروانسرای تی‌تی به زودی طی مراسمی به سرمایه‌گذار بخش خصوص تحویل و عملیات مرمت آن بلافاصله آغاز می‌شود.

همدلی و همراهی مسئولان استانی

رمضانی نژاد گفت: پیگیری نماینده محترم مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیر کل محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به فرایند واگذاری این بنا  داشته است و این همدلی و پیگیری شایسته قدردانی است.

کاروانسرای تی‌تی در خدمت هنرمندان صنایع دستی

او ادامه داد: با احیای کاروانسرای تی‌تی، شاهد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منطقه و همچنین حمایت از تولیدات صنایع دستی و فعالان این حوزه در این بنا خواهیم بود.

وی افزود: این کاروانسرا که با کاربری فرهنگی و پذیرایی، به سرمایه‌گذار واگذار می‌شود، بازار فروش برای مصنوعات و محصولات صنایع دستی شمال کشور به ویژه استان گیلان فراهم می‌کند.

 سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیاردی بخش خصوصی

او به سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی جهت مرمت این بنا اشاره کرد و افزود: با جذب این سرمایه از بخش خصوصی، در هزینه‌های دولتی در امر مرمت، صرفه جویی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق احیا تاکید کرد: احیای این بنای تاریخی، باعث جلوگیری از بزهکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مجاور می‌شود و علاوه بر اشتغال پایدار، زیرساخت‌های گردشگری شمال کشور را نیز توسعه می‌دهد.

 تی‌تی، تلفیق بی‌نظیر تاریخ و طبیعت

رمضانی‌نژاد افزود: کاروانسرای تی‌تی شاهکاری تاریخی است که در دل طبیعت زیبا و بکر استان گیلان قرار دارد و به عنوان یک نماد تاریخی و هویتی برای استان گیلان شناخته می‌شود.

او تاکید کرد: تی‌تی کاروانسرا، تنها کاروانسرای شمال کشور است و احیای هر چه سریع‌تر آن جزو اولویت‌های مجموعه میراث فرهنگی کشور است.

نوشته تنهای بنای میراثی ثبت جهانی گیلان، احیا می‌شود / جان دوباره در کاروانسرای جنگلی تی‌تی اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *