کلنگ زنی مجموعه اقامتی باغ نمیر تفت در هفته دولت/ وضعیت باغ جهانی پهلوان‌پور مهریز مطلوب نیست

«احسان دهقانی» اظهار کرد: صندوق علاوه بر وظایف محموله مانند اجاره ی بناهای تاریخی در اختیار به بهره برداران، ماموریت و فعالیتهای دیگری را در سایر حوزه ها از جمله در بخش صنایع دستی دنبال می کند که به عنوان نمونه به زودی عرضه آثار و صنایع دستی مددجویان زندان مرکزی یزد در تهران خواهیم داشت.

وی با این توضیح که تنها در زندان مرکزی یزد ۴۰۰ مددجو در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت می کنند، از برگزاری این نمایشگاه طی مدت ۱۰ روز در ضلع شمالی پارک لاله و در جنب موزه فرش خبر داد و گفت: فواید حاصل از فروش این آثار صرف کمک به معیشت زندانیان  خواهد شد.

معاون صندوق احیاء کشور با اشاره به تاخیر ایجاد شده و کندی برخی فرایندها با توجه به تغییرات در صدر مدیریت این صندوق و اقدامات صورت گرفته در راستای تثبیت مدیر عامل جدید، اظهار کرد: خوشخبتانه این کندی در برخی فعالیتها، با فعالیت دکتر «حسین ساری» به عنوان مدیر عامل جدید صندوق، شاهد تقویت تعامل گذشته بین بدنه وزارت با صندوق هستیم.

وی در مورد اقدامات و پیگیری های صورت گرفته صندوق در استان یزد طی این مدت نیز خاطرنشان کرد: همزمان با هفته دولت شاهد کلنگ زنی یک مجموعه اقامتی در ضلع جنوبی باغ نمیر در شهرستان تفت با سرمایه گذاری حدود ۸ میلیارد تومان خواهیم بود.

دهقانی همچنین از تلاش برای برگزاری مزایده جهت واگذاری سه یا چهار بنای تاریخی در مجموعه فهادان یزد به بهره برداران همزمان با هفته دولت خبر داد،

وی از دیگر اقدامات در دستور کار صندوق احیاء در استان یزد با توجه به وضعیت نامطلوب باغ جهانی پهلوانپور در مهریز و تذکرات متعدد به بهره بردار را با مذاکره جهت فسخ همکاری با بهره بردار کنونی و واگذاری این مجموعه تاریخی به بهره بردار دیگری ذکر کرد.

دهقانی در پایان خاطرنشان کرد: البته در حال رایزنی برای طراحی و راه اندازی یک اپلیکیشن  جهت تسهیل و بهبود فرایند معرفی بناهای تاریخی در اختیار صندوق به سرمایه گذاران و بهره برداران نیز هستیم که قطعا بناهای مورد نظر در استان یزد نیز در آن بارگذاری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

انتهای پیام

نوشته کلنگ زنی مجموعه اقامتی باغ نمیر تفت در هفته دولت/ وضعیت باغ جهانی پهلوان‌پور مهریز مطلوب نیست اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *