میزهای تخصصی و موضوعی باید دستمایه اقدامات گردشگری شود

سید عزت الله ضرغامی با بیان اینکه اقداماتی را به صورت مقدماتی با وزارت آموزش و پرورش آغاز کردیم، گفت‌: ریل گذاری هایی که انجام دادیم به طور آهسته در حال محقق شدن است و نتیجه می‌دهد.
وی با بیان اینکه صدا و سیما باید موضوعی و تخصصی باشد، گفت: اوایل این مقوله در حاکمیت با مشکل جدی روبرو بود و من ثابت کردم که باید تخصصی مبتنی بر انتخاب و سلایق افراد باشد.
وی افزود: با پافشاری در دور دوم فعالیتم شبکه های تخصصی راه اندازی شد و من فکر میکنم شبکه خوراک و آشپزی یک مقوله تخصصی است که باید مانند بسیاری از دنیا داشته باشیم و من خواهشمندم که در برنامه های تحولی ایجاد است شبکه را در اولویت قرار دهند و این شبکه را راه اندازی کنند.
وی با بیان اینکه میزهای تخصصی و حوزه های خاص موضوعی باید دستمایه اقدامات گردشگری شود، گفت: امروز فقط در حوزه خوراک ایرانی و خوراک بین الملل، سردنوش و گرم نوش‌ها و… شخصیت های شاخصی در کشور داریم و در حال نتیجه رسیدن است.
وی با بیان اینکه از زحمات معاونت گردشگری تشکر میکنم، گفت: با همکاری همه فعالان عرصه گردشگری باید بتوانیم موفق شویم و اقدام کنیم.
این مسئول با اشاره به آیاتی از قرآن و لزوم توجه به خوراک و غذای انسان تصریح کرد: ترسیم بهشت الهی با خوردنی ها توصیف می‌شود و این نوع توصیف و برجستگی ها نشان از اهمیت آن دارد.
وی با بیان اینکه نیاز اولیه انسان یعنی خوراک بسیار اهمیت دارد، گفت: باید یکی یکی وجوه مختلف آن شناسایی شده و بر روی آن برنامه ریزی کنیم.
به گفته ضرغامی، جشنواره ها، نمایشگاه ها و مجموعه فعالیت های تبلیغی نیازمند مشارکت بخش خصوصی است و من همه را به حضور مستقل یا با همکاری سازمان های مختلف دعوت میکنم تا هر نوآوری در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.
وی آزادی کامل عملکرد فعالان حوزه گردشگری با توجه به سبقه فعالیت را جزو سیاست گذاری های وزارت میراث فرهنگی دانست و گفت: نگاه گردشگری و برندسازی نیازمند بسته بندی مطلوب است و اگر خوب اقدام شود و به صورت علمی اطلاع رسانی شده و اقدامات هنرمندانه انجام شود بسیاری از ارزش‌های خوراکی استان‌ها شناسایی و معرفی می‌شود.
این مسئول به ظرفیت های بسیار زیاد اشاره کرد: بسته بندی هایمان خوب نیست و من خواهش میکنم در میزهای تخصصی این موارد بررسی و چاره اندیشی شود البته بحث صنایع دستی نیز در این خصوص وجود دارد.
وی تصریح کرد: معتقدم که خوراک بخش عمده میراث ناملموس ما را تشکیل می‌دهد و علاوه بر اینکه ابنیه چند هزار ساله ما و مزیت نسبی ما هستند اما فرهنگ ناملموس ما برگرفته از تمدن و معماری و فرهنگ ماست و به آن بیشتر اعتقاد دارم چرا که اگر می‌گوییم پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک در این زمینه بسیار پررنگ است و در حوزه خوراک نمود دارد.
وی به لزوم تقدیم منطقه ای خوراک اشاره کرد و گفت: این مسئله در نشاط و گردشگری می‌تواند موثر باشد.
وی در پایان به گردشگری ارزان قیمت به حوزه خوراک اشاره کرد و گفت: جزو اولویتها و راهبردهای ماست و گردشگری حق همه است و همه مردم باید گردشگری داشته باشند اما اگر وسع مالی اجازه نمی‌دهد باید برنامه ریزی کنیم.
وی تصریح کرد: بخشی از این هزینه ها خوراک است و در خصوص اقشار پایین جامعه چاره اندیشی کردیم با این وجود برنامه بریزید و در حوزه بسته بندی و خوراک ارزان قیمت پیشنهادات خود را به ما ارائه بدهید.
انتهای پیام

نوشته میزهای تخصصی و موضوعی باید دستمایه اقدامات گردشگری شود اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *