معرفی فرصت های جدید سرمایه گذاری در سرای سعدالسلطنه

دعوت از سرمایه گذاران
مدیرامور اقتصادی و بازرگانی صندوق توسعه و احیاء در این نشست با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران زیادی علاقه مند به حضور در استان قزوین هستند گفت: خوشبختانه با اقدامات اداره کل میراث فرهنگی قزوین، آرامش خوبی برای سرمایه گذاران فراهم شده است و به طور یقین این رویکرد باعث توسعه گردشگری استان خواهد شد.
امیر کرم زاده با اشاره به اینکه بازدید از بناهای تاریخی قزوین پیرو تاکید مدیرعامل صندوق و در راستای هم افزایی و رفع مشکلات بهره برداران و سرمایه گذاران صورت پذیرفت ادامه داد: صندوق احیا ۱۳ بنا در استان قزوین دارد که یا به بخش خصوصی واگذار شده و یا در حال واگذاری است به طوری که در دهه فجر امسال شاهد بهره بردرای از دو بنای تاریخی خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه تا پایان سال گراند هتل نیز به بخش خصوصی واگذار می شود تصریح کرد: از سرمایه گذاران دعوت می کنیم در فرصت های جدید سرمایه گذاری در سرای سعدالسلطنه از جمله حمام سعدیه، حمام رضویه، سرای بهشتیان، حیاط قهرمانی و همچنین گراند هتل حضوری پررنگ داشته باشند و صندوق توسعه و احیاء نیز حامی و پشتیبان انها خواهد بود.

راه اندازی فضاهای باقیمانده سرای سعدالسلطنه
مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین نیز در این نشست با تاکید بر اینکه سعدالسلطنه جزو تجربه های موفق همکاری صندوق توسعه و احیاء و این اداره کل بوده است گفت: امیدواریم با تقسیم وظایفی که در این نشست بین اعضای شورا صورت گرفت شاهد اجرای مصوبات باشیم.

علیرضا خزائلی با اشاره به راه اندازی فضاهای باقیمانده سرای سعدالسلطنه ادامه داد: حمام سعدیه، حمام رضویه، سرای بهشتیان و حیاط قهرمانی از جمله ظرفیت های جدید برای راه اندازی و بهره برداری هستند که به زودی چگونگی راه اندازی آن اعلام می شود.
او با قدردانی ویژه از تلاش های مدیرعامل و پرسنل صندوق توسعه و احیاء تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد بناهای صندوق احیا در استان قزوین واگذار شده است و تا پایان سال نیز موضوع واگذاری گراند هتل عملیاتی می شود. خزائلی از افتتاح خانه میریان زاده در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: خانه بهروزی نیز به طور قطع سال آینده به بهره برداری می رسد و به ظرفیت اقامتی شهر افزوده خواهد شد. به گفته او فرایند مرمتی خانه خطیبی، اسدی و زینعلی طبق برنامه زمانبندی در حال پیشرفت است.

گفتنی است طی سفری یک روزه به استان قزوین، علاوه بر تشکیل نشست شورای راهبردی سرای سعدالسلطنه، وضعیت مرمت، احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی شهر قزوین با حضور معاون سرمایه گذاری، مدیران و کارشناسان صندوق توسعه و احیا مورد بررسی قرار گرفت. در این سفر (۲۷ دی ماه ۱۴۰۰) بناهای تاریخی حمام تنکابني، خانه یزدی ها (میریان زاده)، مجموعه خانه های زینعلی و اسدی و خطیبی، گراند هتل و همچنین سرای بهشتیان، حیاط قهرمانی و حمام رضوی در مجموعه سرای سعدالسلطنه مورد بازدید قرار گرفت و ضمن گفت و گو با بهره برداران و سرمایه گذاران، تصمیمات لازم برای رفع مشکلات اخذ شد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *