معاون فنی و اجرایی صندوق احیا در خصوص سفرهای استانی توضیح داد

«هادی رضوی» در خصوص سفرهای انجام شده در طول یک ماه اخیر اظهار کرد: مجموعه چرخاب اردکان در حال فعالیت کارگاهی است و طراح و متخصص سازه‌ی سنتی این کارگاه را به یک دانشکده احیا و مرمت تبدیل کرده است و امیدوار هستم که علاقمندان برای یادگیری با هماهنگی متولین کارگاه از این زحمت بهره ببرند.

وی در خصوص کاروانسرای یام مرند تصریح کرد: تصویر بی نظیری از حضور پر رنگ فرهنگ در مجموعه ای اقامتی و پذیرایی است و به واقع باید قدردان بهره بردار این مجموعه بابت ارزشی که برای این بنا قائل شده‌اند، باشیم.

این مسئول با بیان این که در ماکو مجموعه عمارت‌های بانک ملی و دارایی، شیر و خورشید و کلاه فرنگی مورد بازدید قرار گرفت، گفت: ماکو دروازه ایران از سمت اروپاست و خوشحالم که سرمایه گذاری خوبی با مشاوری خوب در این مجموعه مشغول به کار است البته مجموعه میراث آذربایجان غربی حمایتی همراه و همگام نیاز دارد.

وی با اشاره به مجموعه ثقه الاسلام  تبریز به عنان یکی از بی نظیرترین فضاهای احیا شده توسط صندوق احیا گفت: خانه ای برای حفاظت و معرفی شخصیت برجسته ای در حوزه ادبیات ایران یعنی نظامی گنجوی به نظام حضور تک تک ایرانیان در این فضا واجب است و همگی باید قدردان چنین فعالیت‌هایی باشیم.

رضوی در خصوص خانه محسنی بهبهان اظهار کرد: بهره‌بردار این مجموعه مقاومت و ایستادگی قابل توجهی در خصوص حفاظت از این بنا و همچنین حفاظت از بافت تاریخی بهبهان داشته که این مهم بسیار ارزشمند است.

وی به کاروانسرای افضل در شوشتر اشاره کرد و گفت: حدود ۴۰ تولیدگر و هنرمند در این مجموعه تصویری اصیل از یک کاروانسرا را رقم زده اند در حالی که اکثر این هنرمندان بانوان سرپرست خانوار هستند از این لحاظ فعالیت بهره بردار باارزش است و مجموعه صندوق تمام تلاش خود را برای حمایت از مجموعه به کار خواهند گرفت.

این مسئول در پایان با تاکید بر این که مجموعه عامری پرچمدار برند گردشگری است، خاطرنشان کرد: نوع نگاهی که به این مجموعه وجود دارد باید در تمام کشور جریان پیدا کند از طرفی اعتماد به نفس بالا نسبت به داشته های فرهنگی و تاریخی تلاشی برای تولید و ارائه باکیفیت خدمات و کالا برخوردی هنرمندانه و حفاظت گرانه نسبت به اجزای فرهنگی تاریخی است و به شخصه آرزو دارم جای جای ایران با چنین اعتماد به نفسی خود را در برابر دنیا ارائه دهد و مایه مباهات باشد.

گفتنی است در برهه زمانی حدودا یک ماهه، بازدید از بناهای تاریخی اصفهان، شیراز، استان خوزستان، ماکو، خراسان، یزد و … نیز جزو این سفرها محسوب می‌شود.

نوشته معاون فنی و اجرایی صندوق احیا در خصوص سفرهای استانی توضیح داد اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *