فروش بناهای تاریخی یک عنوان جعلی و تحریف افکار عمومی است

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این مراسم که امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ و در محل بنای تاریخی عمارت مسعودیه برگزار شد، شهاب طلایی شکری به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی معرفی شد و از خدمات حسین ساری مدیرعامل سابق این صندوق تجلیل به عمل آمد.

حسین ساری مدیرعامل سابق صندوق و مدیرکل حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست در سخنانی گفت: این صندوق عمری ۱۵ ساله دارد و باید افرادی را که سنگ بنای صندوق را گذاشته‌اند تحسین کرد. چرا که حتی اگر دولت‌ها توانمند هم باشند و محدودیتی در منابع نداشتند اما بهترین کاری که برای مرمت و نگهداری از ابنیه تاریخی می‌شد انجام داد تاسیس این صندوق و تقویت و افزایش مشارکت‌های مردمی در این حوزه است.

ساری ادامه داد: وقتی عکس‌های قبل و بعد از مرمت آثار تاریخی را می‌بینیم واقعا تحسین برانگیز است. از این رو رویکرد عقلایی و درست مرمت و بهره‌برداری موقت رویکرد صحیح است و افرادی که ابهام می‌گذارند را باید آگاه کرد که اگر این صندوق و این رویکرد نبود شاید شاهد مرمت اصولی و زیبای بسیاری از بناهای تاریخی نبودیم.

او گفت: بسیاری از بناهای تاریخی ما دارد به تلی از خاک تبدیل می‌شود و باید هرچه سریع‌تر به سمت مرمت و احیای آن‌ها حرکت کنیم. چندی پیش البته یک ابهامی در واگذاری برخی از بناها که به صورت مزایده ایجاد شد که باید گفت هیچ بنایی به فروش گذاشته نشده است و اطلاق فروش به روند واگذاری بناها، اطلاق جعلی و تحریف افکار عمومی است.

این مقام مسئول ادامه داد:تمام این واگذاری‌ها با قراردادهای اداری مرسوم در کشور و مزایده‌های شفاف به بخش خصوصی واگذار خواهد شد. این مزایده‌ها به صورت الکترونیکی است. همه به آن دسترسی دارند و هیچ ابهامی وجود ندارد.

مدیرکل حوزه وزارتی و بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: تمام بناها دارای طرح‌های اولیه برای مرمت هستند و نظارت کامل بر مرمت بناهای تاریخی انجام می‌شود و هرگونه مداخله در مرمت بناها تحت نظارت کارشناسان میراث‌فرهنگی است. سابقه صندوق نشان می‌دهد بیش از ۱۲۰ بنا به مزایده گذاشته شده که تعداد زیادی از آن‌ها آماده بهره‌برادی است.

او اضافه کرد: این صندوق یک بازوی اجرایی برای وزارتخانه است و انتظاری که از صندوق می‌رود این است که صندوق این نقش را به خوبی ایفا کند که تاکنون به خوبی این نقش را پیش برده است.

انتهای پیام

نوشته فروش بناهای تاریخی یک عنوان جعلی و تحریف افکار عمومی است اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *