ظرفیت گسترده صنایع دستی برای ارز آوری

«هادی میرزایی» با بیان این که صنایع دستی میتواند سفیر فرهنگی ایران باشد، اظهار کرد: توسعه گردشگری و استفاده از دیپلماسی گردشگری با توسعه صنایع دستی ابزاری برای توسعه دیپلماسی خارجی است البته مشروط بر این که بتوانیم به خوبی آن را معرفی کنیم و از آن به عنوان زبان اصیل فرهنگ ایران بهره ببریم از طرفی برای رشد و بالندگی صنایع دستی، دیپلماسی اقتصادی ضرورت دارد.

وی با بیان این که امروزه بسیاری از هدایای مبادله شده بین ایران و سایر کشورها صنایع دستی است، گفت: صنایع دستی زبان بین المللی است و امروزه صنایع دستی میتواند زبان صلح و معرفی اصالت و فرهنگ ایرانی باشد و باید از این بستر به خوبی و با برنامه استفاده کنیم.

این مسئول با بیان این که ظرفیت صنایع دستی برای ارز آوری بسیار گسترده است، گفت: وظیفه ما این است که صنایع‌ دستی ایران را در جهان معرفی کنیم و اگر بتوانیم فضا را در راستای صادرات صنایع‌ دستی باز کنیم میتوانیم امیدوار باشیم که تعداد شاغلان این حوزه رشد بسیار قابل توجهی خواهند داشت.

وی با بیان این که اهتمام در این حوزه مستلزم همکاری چند جانبه است، گفت: باید بتوانیم ضمن همکاری در این حوزه، برنامه ریزی در چند بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با چشم انداز توسعه اقتصادی کشور را داشته باشیم هر چند که عملیاتی شدن و اجرایی شدن برنامه‌های و سندهای توسعه‌ای بسیار مهم است.

میرزایی در بخش دیگری، با بیان این که حمایت از صنایع دستی حمایت بارز از تولید داخلی است، گفت: این حوزه مشکلات متعدد زیادی دارد اما اگر بتوانیم برای رفع این مشکلات اهتمامی گسترده داشته باشیم میتوانیم در حمایت از تولید و کالای ایرانی خصوصا کالای فرهنگی نقش داشته باشیم.

وی با بیان این که صنایع دستی نیازمند حمایت واقعی است، خاطرنشان کرد: لزوما حمایت به معنای ارائه تسهیلات به این حوزه نیست بلکه آموزش، اختصاص کاربری‌های متعدد به حوزه های مرتبط با صنایع دستی، حمایت معنوی از هنرمندان و حفظ شان و ارزش هنر همگی و … میتواند در رفع بسیاری از مشکلات موثر باشد.

این مسئول در پایان با بیان این که نخبگان و متخصصان میتوانند در رفع بسیاری از مشکلات حوزه صنایع دستی اقدام کنند، گفت: باید تلاش کنیم اتاق فکری از نخبگان، متخصصان و فعالان و پیشکسوتان این حوزه را گرد هم جمع کنیم و بستر رشد اقتصاد کشورمان با توجه به این ظرفیت را گسترش دهیم.

انتهای پیام

نوشته ظرفیت گسترده صنایع دستی برای ارز آوری اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *