صنایع دستی رو به افول باید به اوج برسد

«حسین ساری» در دیدار با سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد که در عمارت مسعودیه انجام شد، با بیان این که موضوع ایونت‌ها در جوامع محلی با محوریت صنایع دستی بومی اهمیت قابل توجهی دارد، گفت: صنایع دستی سند هویتی هر شهر و دیار است و باید در سطح استانی و ملی برای معرفی این هویت های اصیل اقدام کنیم.

وی با بیان این که برگزاری ایونت‌ها و جشنواره‌ها جزو این اقدامات است، گفت: با توجه به تقویم رویدادهای صنایع دستی استان یزد، برگزاری این اینونت ها در شهرهایی مانند ابرکوه که صندوق احیا پروژه دارد با کمک سرمایه گذاران محقق خواهد شد.

این مسئول با بیان این که صنایع دستی برخلاف برخی از هنرها جامعه ذی نفع گسترده‌ای را شامل می‌شود، گفت: صنایع دستی در رشته‌های مختلف اشتراکات زیادی در شهرها و روستاهای مختلف دارد و از این جنبه مهم‌تر محسوب می‎شود.

وی با اشاره به این که سفال، حصیر بافی، کاربافی و … جزو اشتغال، صنایع دستی و هنرهایی است که با زندگی مردم عجین شده است، گفت: برخی از هنرها در زندگی مردم جریان دارد و با توجه به این که در دو دهه گذشته به سمت افول حرکت کرده، باید دوباره به دوران اوج خود برسد.

این مسئول از پیشنهاد سوق دادن سرمایه گذاری ها و وگذاری خانه‌ها به هنرمندان صنایع دستی استقبال کرد.

تدوین تقویم صنایع دستی برای یزد

«مجید عربی» سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز با بیان این که برای حوزه صنایع دستی تقویمی تدوین شده است، گفت: تلاش کردیم تا با تدوین تقویمی رویداد محور صنایع دستی هر شهرستان از استان یزد را برند کنیم.

وی با بیان این که صندوق توسعه و احیا ظرفیت ارزشمندی برای تعالی صنایع دستی دارد، گفت: ظرفیتی مانند طرح های سرمایه گذاری که به واسطه صندوق احیا انجام میشود را میتوانیم در این حوزه به کار ببندیم.

وی با اشاره به این که صندوق احیا بستر قانونی و سرمایه گذاری ارزشمندی دارد، گفت: اگر بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه صنایع دستی استفاده کنیم میتوانیم تحول قابل توجهی را در این حوزه به خصوص در اینده صنایع دستی متصور شویم.

انتهای پیام

نوشته صنایع دستی رو به افول باید به اوج برسد اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *