رفع مشکلات میراث جهانی پهلوانپور از طریق صندوق احیا

«محمد دهقان» در گفت‌وگو با صابتا، با بیان این که باغ جهانی پهلوانپور به عنوان یکی از مهمترین جاذبه های ارزشمند و تاریخی مهریز نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: این باغ جهانی مشکلاتی دارد که درصدد رفع انها و بهبود شرایط آن برای گردشگران داخلی و خارجی هستیم.

وی با بیان این که این باغ جهانی جزو سرمایه های کشور ماست، تصریح کرد: یکی از میراث باغات جهانی در مهریز است و حفظ این اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد لذا نسبت به رفع تمام مشکلات این مجموعه ارزشمند تاریخی از طرق مجموعه صندوق توسعه و احیا اقدام می‌کنیم.

این مسئول با بیان این که خاطرنشان کرد: ۹ باغ جهانی در کشور داریم که یکی از این میراث در مهریز وجود دارد لذا این مجموعه با توجه به جایگاه وارزش تاریخی ان برای ما اهمیت دارد.

فرماندار شهرستان مهریز با بیان این که حفظ و احیای این مجموعه جزو اولویت های مدیریتی ما در حوزه میراث فرهنگی است، تصریح کرد: حفظ و احیای این مجموعه را در اولویت‌ داریم از طرفی مهریز باغشهر یزد است و باید در این خصوص نیز جایگاه این باغ ایرانی در اولویت باشد.

دهقان در پایان با تاکید بر این که از طریق مجموعه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی پیگیر مسائل مرتبط به سرمایه گذار هستیم، گفت: امیدواریم این مجموعه نیز به تراز باغات جهانی دیگر برسد.

گفتنی است منظور محدوده سوئیت های باغ پهلوانپور است که در اختیار صندوق توسعه و احیاست.

انتهای پیام

نوشته رفع مشکلات میراث جهانی پهلوانپور از طریق صندوق احیا اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *