حوزه اقتصاد دیجیتال گردشگری بسیار مهم است/ بین گردشگری مذهبی و سایر گردشگری ها تفاوتی نیست

سیدعزت الله ضرغامی با بیان اینکه ما در مورد گردشگری آیات زیادی در قرآن و روایات زیادی داریم. گفت: تاکیدات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه بروید و بگردید و نظر در کیفیت خلقت داشته باشید. 

وی با بیان اینکه تامل و تعمق در این نظر مورد تاکید است، گفت: گردشگری جایگاه ایدئولوژیک و الهی و قرآنی دارد البته ما گردشگری معنوی و مذهبی و زیارتی داریم که از هم جدا نیستند و همان نگاه دینی و عمیق الهی را مطلبد.

این مسئول با اشاره به اینکه بین گردشگری مذهبی و زیارتی با بقیه گردشگری ها تفاوت ایجاد کنیم و گردشگری سکولار داریم و یکی مذهبی است، گفت: این گردشگری ها یکسان است و نباید تفاوت قایل شویم. 

وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد دیجیتال گردشگری بسیار مهم است و ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان حجم اقتصاد آن است، گفت: باید این حجم افزایش یابد البته کارزارهای بزرگی داریم که بیش از ۸۰ درصد این سهم در اختیار این کارگزاران است. 

ضرغامی فعال کردن بقیه کارگزارن و جوانان و به کارگرفتن ایده‌ها و خلاقیت های نو را لازم دانست و گفت: ما به این سمت خواهیم رفت و دولت موظف است حمایت کند از طرفی باید هر اقدامی که انجام شود. 

وی افزود: جریان قدرت جای خود را به قدرت جریان داده است یعنی میکروقدرتها در کنار هم قرار گرفته اند و جریان قدرت آن است. 

وی با بیان اینکه تعبیر رهبری این است که چاهی با آب زلال داریم  و باید بکشیم و یه سرزمین های تشنه برسانیم گفت:معتقدم در حوزه خدمات هنوز جای کار داریم و خدمات و نقش پل زدن بین این توانمندی ها ضروری است از طرفی امروز دنیای ما دنیای دیجیتال و ارتباطات است و باید در این باره اقدامات موثر واسطه ای انجام شود.

به گفته وی حوزه های دانش بنیان و امکانات دیجیتال و توانمندی‌های ما در این حوزه می‌تواند بسیار موثر باشد و در گردشگری به کار گرفته شود. 

وی در پایان از انعقاد تفاهم نامه های متعدد با وزارتخانه های مختلف خبر داد و گفت : برای تامین زیرساخت ها و به کارگیری ظرفیت دستگاه ها این تفاهم نامه ها منعقد شده است. 

انتهای پیام 

نوشته حوزه اقتصاد دیجیتال گردشگری بسیار مهم است/ بین گردشگری مذهبی و سایر گردشگری ها تفاوتی نیست اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *