ثبت جهانی یلدا گام موثری در حفاظت از این آیین ملی

«حسین ساری» با بیان این که یلدا یکی از رویدادهای ملی و فرهنگی کشورماست، اظهار کرد: البته امسال به علت همزمان شدن این رویداد با ایام فاطمیه قرار است رویداد یلدا به صورت یلدای فاطمی در سراسر کشور برگزار شود.

وی با بیان این که یلدا یکی از مناسبات مهم با ریشه عمیق فرهنگی است، تصریح کرد: یلدا نماد پیروزی نور و روشنایی بر تاریکی است و جزو مناسباتی است که مردم دور هم جمع می‌شوند و چله نشینی می‌کنند.

ساری با بیان این که یلدا یا شب چله فرصتی برای دورهم نشینی خانواده‌ها و صله رحم است، یادآور شد: پشتوانه برگزاری چنین رویدادی ریشه در فرهنگ اشتغال کشاورزی، خانواده دوستی و شکرگزاری ایرانیان دارد و حفظ این میراث ناملموس به‌ویژه تاریخچه و اهمیت برگزاری این رویداد خانواده محور از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

ساری با بیان این که ثبت جهانی یلدا به اهتمام وزارت میراث فرهنگی گام موثری در حفظ و فرهنگسازی آن است، تصریح کرد: حفاظت و نگهداری از یلدا با برگزاری رویداد و تقویت فرهنگ این حوزه می‌تواند موثر باشد و صندوق احیا نیز میتواند از ظرفیت‌های خود برای حفظ این مهم استفاده کند.

انتهای پیام

نوشته ثبت جهانی یلدا گام موثری در حفاظت از این آیین ملی اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *