ارتباط بین دستگاهی و بین استانی پنجره ای به سوی تعامل و همگرایی

«هادی میرزائی» با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی تعامل و ارتباط بین دستگاهی بوده است، اظهار کرد: در راستای تحقق این سیاست تلاش کردیم تا در مجموعه صندوق توسعه و احیا ارتباط بین دستگاهی و بین استانی را افزایش دهیم و بسیاری از برنامه‌ها و اهداف را با تعامل چند جانبه پیش ببریم. با نگاهی به گذشته قابل مشاهده است سطح تعامل و همگرائی صندوق با ادارات کل استانها بسیار ضعیف بوده و در مواردی شاهد جمع آوری موزه ها بودیم و نخبگان و پیشکسوتان میراث فرهنگی از رویه های غلط انتقاد داشتند که مدیر عامل صندوق در دوره اخیر توانسته با شناخت دقیق و کارشناسی و اخذ نقطه نظرات همه ذینفعان و تاکید بر قانون‌گرائی و حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی و فرهنگی و تعامل با ادارات کل استان ها و سایر نهاد های ذیربط رویه های غلط گذشته را اصلاح و صندوق توسعه و و احیاء را بر مدار مجری قوانین فرادست و سیاست های ابلاغی هدایت نماید.
وی با اشاره به این که ظرفیت‌های درونی صندوق همگی به کار گرفته شده و ارتباطات بسیار خوبی با دستگاه‌های دیگر برقرار شده است، گفت: به لطف ظرفیت‌های تخصصی و نیروهای توانمند صندوق توسعه و احیا همگرایی قابل توجهی با سازمان‌های متعدد مانند سازمان اوقاف و امور خیریه برقرار شده به طوری که پس از ۴۰ سال توانستیم مشکلات اوقافی بناها را در خصوص واگذاری مرتفع کنیم.
وی به لزوم برقراری ارتباط با استانهای دیگر اشاره کرد و گفت: برای اولین بار تفاهم نامه‌ای در استان یزد با محوریت مدیریت ارشد استان منعقد شد که بسیاری از مسائل بافت تاریخی و میراث فرهنگی و واگذاری‌ها را پوشش داده است.
این مسئول افزود: البته در راستای افزایش این تعامل دفتر نمایندگی صندوق توسعه و احیا نیز در این استان راه اندازی شد و قرار است این تعامل را با ایجاد نمایندگی در دیگر استانها و انعقاد تفاهم نامه های متعدد دنبال کنیم.
وی به نمونه دیگری از این تعاملات اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه دیگری نیز با شهرداری شیراز منعقد کردیم که این ارتبطات در تعامل با ادارات کل و شهرداری‌ها دنبال خواهد شد.
وی به برگزاری جلسات كميسيون مزايده واگذاری با حضور مدیران کل یا معاونان و نمایندگان ادارات کل استانها خبر داد و گفت: این اقدام نیز در راستای حضور و مشارکت و تعامل استانها برگزار می شود و حضور ادارات کل در واگذاری‌ها مزید بر این تعامل است.
این مسئول به برقراری ارتباطات خوب مديران پروژه هاي صندوق احیا و متولیان استانی نیز اشاره کرد و گفت: این ارتباط نیز با رویکرد حفظ کارکرد و نقش استانها و پیشبرد اهداف صندوق اتفاق افتاده و در این باره اهتمام لازم از سوی تمام کارشناسان و مدیران نیز وجود دارد.
انتهای پیام

نوشته ارتباط بین دستگاهی و بین استانی پنجره ای به سوی تعامل و همگرایی اولین بار در پایگاه اطلاع رسانی صابتا|اخبار بناهای تاریخی. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *